Eve gelince yorgun hissetmek

"Bilimdeki her büyük ilerleyiş, hayal gücünün yeni bir atağından ileri gelir." -John Dewey

Moderatör: Co-Moderatör

Cevapla Önceki başlıkSonraki başlık
Kullanıcı avatarı
hellsbells
1. Nesil
Mesajlar: 138
Kayıt: 02 Nis 2018, 17:18
Teşekkür etti: 47
Teşekkür aldı: 159

#1

Okunmamış mesaj 29 Mar 2019, 16:32

Beyler kaç zamandır okuldan eve girdiğim o vakit o yorgunlukla boş boş işlere dalıyordum ve 1 saat öyle koltukta çivilenmiş gibi geçiyordu. Buna çözüm için eve gelir gelmez yemek falan yemeden kısa bir soğuk duş alırsanız üzerinizden o ağırlık bir nebze de olsa kalkar. Yemek yiyim sonra girerim de kolay olmuyor yani o rahata kaptırma ihtimali var en temizi eve girer girmez 5 dakikayı aşmayan en soğuk derecede bir duş almak. Başı şampuanlamadan sadece bel altını ve koltuk altını yıkarsınız, artık 2-3 güne bir mi yapıyorsanız ciddi temizliğinizi yaparsınız ve daha rahat olur. Sürekli saçı şampuanlarsanız onun zararını görürsünüz zaten geçenlerde forumda konuşuldu bu da ayrıca en soğuk derece almanın önemi şu, zaten kısacık bir duş aldığınız için vücut ısısını orta soğuklukta bir duş düşürmüyor o kadar, banyodan çıktığınız da yine sıcak oluyorsunuz. Ben bunu yeni keşfettim ve faydasını gördüm size de öneririm.
hellsbells adlı üyeye teşekkür etti:
Sokratesin Sakali
Kullanıcı avatarı
Bold
Sürgün
Mesajlar: 262
Kayıt: 04 Haz 2018, 17:45
Teşekkür etti: 86
Teşekkür aldı: 266

#2

Okunmamış mesaj 29 Mar 2019, 17:44

Kesinlikle çok faydası olan bir eylem, ben de uzun süredir hells'in dediği gibi yapıyorum. Üzerinizdeki ataleti atıyorsunuz ve oluşturduğunuz pozitif momentum kar topu etkisi yaratarak tüm günün verimini git gide arttırıyor. Nefesinizin iyileşmesi, kardiyovasküler hareketlenme, kasların soğuğun şok etkisi ile dolaylı olarak kasılması, homeostasi (sıcaklığı dengeleme) adına sarfedilen kalori bir anda pozitif hormonları aktive edince "cheat code" gibi bir şey açmış oluyorsunuz. Sırf bunu yapmadığınızda, üzerinizdeki miskinliği atamadığınız için tüm gününüzü yavaş/tembel modda geçirme riski var. Tabi ki o enerjiyi elde edince doğru kanalize etmek yine sana kalmış bir durum, soğuk daha çok fiziki yazılımını optimize ediyor.

Ek olarak antrenman ağrılarını en aza indirmek için önce sıcak, sonra soğuk, tekrar sıcak, tekrar soğuk döngüsüyle vücuda şok yaratabilirsiniz. Bunu da strongman Brian Shaw, Haftor Bjornson ve son olarak ünlü powerlifter Larry Wheels uygularken gördüm. Pro sporcular ice/hot bath dedikleri havuzlara girerek uyguluyorlar tabi ki fakat siz de duşta bunu uygulayabilirsiniz. Biraz sadist bir yöntem sıcak sudan çıkası gelmiyor insanın fakat faydasını görürsünüz.

En soğuğu bir anda açamayanlar yavaş yavaş da alıştırabilirler. Önce sıcak banyonuzu yapıp çıkışta 30 sn soğuğu açabilirsiniz, en soğuğa dayanamıyorsanız kademeli olarak her banyonuzda bir tık arttırabilirsiniz. Hayat kalitesini doğrudan ve kısa yoldan etkili bir biçimde arttırıyor, hasta neredeyse hiç olmuyorsunuz olsanız bile bir gün burnunuz akıyor ve ertesi gün geçiyor. İnsanların üşüdüğü mekanlarda soğuğa dirençli olduğunuz için sizi pek etkilemiyor. Genel olarak daha dirençli ve sağlam oluyorsunuz. Demir disiplin için olmazsa olmazlardan biridir bana göre soğuk duş. Bu sebeple acıya dayanın derim, getirisi çok çok fazla. Hap olarak bu getirileri veren bir ilaç satılsa milyon dolarlara satılırdı.
Cevapla Önceki başlıkSonraki başlık