Cehennem ve dünya

"...De ki: 'Ben uyarıcılardan biriyim. Hepsi bu!" -Neml 92

Moderatör: Co-Moderatör

Kullanıcı avatarı
Oteko
1. Nesil
Mesajlar: 11
Kayıt: 18 Mar 2018, 12:55

#1

Okunmamış mesaj

https://www.instagram.com/kuranvetevhid/
Arkadaşlar kuran ve tevhidin cehennem başlıklı paylaşımlarına göz atın derim. O kadar muhteşem ki donup kaldım. Ve bunun konuşulması daha çok araştırılıp düşünülmesi gerek o yüzden buraya taşımak istedim siz de bakın yararlanın burda konuşalım. Hikaye olarak paylaşmışlar instagram profilinde. Ben bir defa okudum hepsini tekrar okumayı düşünüyorum.
Hikayeleri mobil uygulamadan görülüyor sanırım. Sayfa adı: Kuran ve Tevhid
Kullanıcı avatarı
mokokojo
1. Nesil
Mesajlar: 33
Kayıt: 18 Mar 2018, 14:56

#2

Okunmamış mesaj

Kuran ve Tevhid sayfasındaki hikayeleri özetleyip azıcık da kendimden bir şeyler katıp paylaşmak istedim.

Enbiya;
69-"Ey ateş, İbrahim'e karşı serin ve selam ol," dedik.
70-Böylece onun için bir plan uygulamak istediler de biz onları başarısızlığa mahkum ettik.
71-Onu ve Lut'u, tüm insanlar için kutsal kıldığımız topraklara ulaştırıp kurtardık.

Sad 27; Biz göğü, yeri ve bu ikisinin arasındakileri boş yere yaratmadık. Bu inkâr edenlerin zannıdır. Ateşten dolayı inkâr edenlerin vay haline!

Tekasür;
1- Çoğaltma yarışı sizi alabildiğine meşgul etti;
2-Mezarlara varıncaya (ölünceye) kadar...
3-Ama, zamanı geldiğinde anlayacaksınız!
4-Evet, evet! Zamanı geldiğinde anlayacaksınız!
5-Hayır, [onu] tartışılmaz bir kesinlikle anlasaydınız,
6-[cehennemin] yakıcı ateşini mutlaka görürdünüz!
7-Sonunda onu keskin bir gözle mutlaka göreceksiniz:
8-ve o Gün hayatın nimetleri[ne karşı yaptıklarınız] için mutlaka sorguya çekileceksiniz!

Dünya ateşinin İbrahim'e dokunmaması: Enbiya 70-71.
Ateşten dolayı inkar edenler: Sad 27
Kesin bir bilgiyle bilseydik -cehennemin- yakıcı ateşini görmemiz: Tekasür 5-6

Tekasür suresinin ilk ayetinde geçen "çoğaltma yarışı"ndan kasıt nedir ?
el cevap: Bilesiniz ki dünya hayatı bir oyun, eğlence, süs, aranızda övünme, para ve çocuk "çoğaltma yarışı"ndan ibarettir. Bu, inkarcıların hoşuna giden bir bitkiyi yetiştiren bir yağmura benzer. Ne var ki daha sonra o bitki kurur, sararır ve sonunda çerçöp olur. Ahirette ise Allah'tan çetin bir azap, bir bağışlanma ve hoşnutluk vardır. Dünya hayatı, kandıran, geçici bir zevkten ibarettir. -hadid 20-

Tekasür suresinin ilk ayetlerinde mal mülk sevgisinden bahsedilirken 5 ve 6. ayette "kesin bir bilgi ile bilmiş olsaydınız çılgınca yanan ateşi görürdünüz" deniliyor. Yani eğer görebilirseniz mal mülk sevgisi, çoğaltma yarışı vs vs çılgınca yanan bir ateşten ibaret. Ha, diyelim ki dünyanın aldatıcılığına kapılıp göremediniz. Sıkıntı yok. Nihayet din gününde gözlerden perde kalkınca herkes mal mülk metasının ne olduğunu görecek -tekasür 7-. ve sonra bu gördüklerimizden hesaba çekileceğiz -tekasür 8-.

Kuranda cennetten bahsedilirken "iman edip salih amel işleyenlerin cennete girmesinden" ve cennetin bir "kurtuluş" yeri olduğu söyleniliyor. Şimdi cehennemle ilgili ayetlere bakalım.

Meryem;
71-İçinizden oraya uğramayacak hiç kimse yoktur. Bu, Rabbin üzerinde kesinleşmiş bir hükümdür.
72-Sonra, erdemlileri kurtaracağız. Zalimleri ise orada diz üstü bırakacağız.

Mülk 6- Rablerine karşı küfürlerinde ısrar edenler için cehennem azabı vardır. O ne kötü bir dönüş yeridir!
Meryem 71- İçinizden oraya uğramayacak hiç kimse yoktur. Bu, Rabbin üzerinde kesinleşmiş bir hükümdür.

Dönüş yeri mi ? Bir yerin dönüş yeri olması için oraya daha önce gidilmiş olması gerekir.
Tekasür;
5-Hayır, [onu] tartışılmaz bir kesinlikle anlasaydınız,
6-[cehennemin] yakıcı ateşini mutlaka görürdünüz!
Naziat 36-Görebilenler için cehennem de sergilenmiştir.
Ali İmran 185- Her can ölümü tadacaktır: Böylece Kıyamet Günü (yapıp ettiklerinizin) karşılığı size tam olarak ödenecektir; orada ateşten uzaklaştırılıp cennete sokulacak olanlar, gerçek bir zafer kazanmış olacaklardır: Zira bu dünya hayatı(na düşkünlük), kendi kendini aldatma zevkinden başka bir şey değildir.

Bu ayetler bağlamında cehennemin neresi olduğu, ateşin ne olduğu tekrar düşünülmelidir.

Ve (sonra) "Ey Adem" dedik: "Sen ve eşin bu bahçeye yerleşin ve orada dilediğinizden serbestçe yiyin; ancak bir tek şu ağaca yaklaşmayın ki zalimlerden olmayasınız." -bakara 35-
Sonunda şeytan ona vesvese vererek dedi ki: “Sana sonsuzluk ağacını ve yok olmayacak bir mülkü haber vereyim mi?” -taha 120-
Ve böylece her ikisi de o ağac(ın meyvesin)den yediler; bunun üzerine çıplaklıklarının farkına vardılar ve bahçeden topladıkları yapraklarla üzerlerini örtmeye çalıştılar. Ve (böylece) Adem Rabbine karşı geldi ve dolayısıyla ciddi bir hataya düşmüş oldu. -taha121-
(yani onlara şöyle) dedi: "Birbirinize düşman olarak hepiniz topluca inin bu (safiyet/arınmışlık) makamından! Bununla birlikte, muhakkak ki, size Benden doğru yol bilgisi gelecektir: kim ki Benim doğru yol öğretimi izlerse yoldan sapmayacak ve bedbaht olmayacaktır. -taha 123, adem Allah'a asi oldu ve cennetten kovuldu-

Buyurdu: "Hadi, çık oradan! Sen kovulmuş birisin." -sad 77, iblisin kovulması-

Cehennemi seninle ve sana uyanlarla dolduracağım!" -sad 85-

Dileseydik herkese hidayetini verirdik. Ancak, cinlerin ve insanların bir kısmıyla cehennemi topluca dolduracağıma dair sözüm gerçekleşmiştir. -secde 13-

Gerçekten biz "İnsan"ı en güzel bir sûrette yarattık. Sonra da onu düşüklerin en düşüğüne/aşağıların en aşağısına çevirip attık. -tin 4 5-

Ali İmran 185- Her can ölümü tadacaktır: Böylece Kıyamet Günü (yapıp ettiklerinizin) karşılığı size tam olarak ödenecektir; orada ateşten uzaklaştırılıp cennete sokulacak olanlar, gerçek bir zafer kazanmış olacaklardır: Zira bu dünya hayatı(na düşkünlük), kendi kendini aldatma zevkinden başka bir şey değildir. -cennet ve dünyanın kıyaslanması, ateşten kurtulup cennete girmek-

Onlar, hidayet karşılığında sapıklığı ve affedilme karşılığında azabı satın almışlardır. Ateşe ne kadar da dayanıklıdırlar! -bakara 175-

tekasür 6-[cehennemin] yakıcı ateşini mutlaka görürdünüz!

Sonuca gelelim. Bu ayetler bağlamında cehennemin ne olduğunu tekrar düşünmemiz gerek. Allah'a asilik yapıp, İblis'e uyan Adem'in cennetten kovulup cehenneme -yani dünyaya- atıldığını düşünüyorum. Sonrasında ise Allah. kurtuluş için bir bilgi yollayacağını, buna uyanların kurtuluşa ereceğini söylüyor. Diriltileceğimiz gün iman edip erdemli yaşamış olanlar cennete girip kurtuluşa varmış olacak. Sapıtıp inkar eden kişiler ise cehenneme -dünya'ya- "dönecek". Özetin özeti budur vesselam. Eğer anti teziniz, hatalı olduğumu düşündüğünüz yerler olursa belirtirsiniz. Tanrı'nın selamı üzerinize olsun.
Kullanıcı avatarı
Sokratesin Sakali
1. Nesil
Mesajlar: 52
Kayıt: 23 Mar 2018, 21:19

#3

Okunmamış mesaj

Șimdi elimizde enam 27 , müminun 99 , 100 ve secde 12 var. Bu ayetlerde dünyaya geri gönderilmek isteyenler var. Enam 27 de ateşin başında iken dediğinden bahsediyor. Şimdi dediğin gibi - veya benim anladığım kadarıyla - cehennem dünya demekse ,bu insan ateşin karşında yani cehennemde. O zaman dünyada demektir. O halde bu ateşin karşısında olan şahıs nereye döndürülmek istiyor ?

Bena mantıklı gelmeyen nokta burası, eğer yanlışsam ve bir nüansı değerlendirmediysem lütfen bana doğrusunu öğretin.

Edit: eğer o ayetlerde geri döndürülmekten kasıt , zamanda geriye dönmek gibi bir olaysa , dediklerim çöker.
Kullanıcı avatarı
mokokojo
1. Nesil
Mesajlar: 33
Kayıt: 18 Mar 2018, 14:56

#4

Okunmamış mesaj

[mention]Sokratesin Sakali[/mention] dediğin gibi zamanda geriye dönmek gibi bir olayı dilemelerinden ve son pişmanlığın fayda vermeyeceğinden bahsediliyor.

Geçenlerde Mehmet Okuyan'ın şöyle bir açıklamasına denk geldim. İzleyelim.


Şimdi reyiz bakmış ki ayetlerde şüpheli kısımlar var, eee ayet de patlamayacağına göre anlamadığımız bir şeyler var diyerek çözüm üretmeye kalkmış. burası güzel. ancak sunduğu argümanlar geleneksel anlayışı çürütüyor. bu başlıkta bahsi geçen argümanı değil. şimdi bilgim dahilinde cevap vermeye çalışacağım. her şey daha anlamlı olacak inşallah.

Şeytanın yaklaşıp vesvese verdiği ağaç cennet yolunda fakat cennette değil. O ağacın cennette olduğu hiçbir ayette geçmez. -bu ağaç yüksek ihtimalle kuranda geçen sidretül münteha. necm 10-17 arasına bakın- Ademoğulları cennette Allah'ın desteklediği ruh bilgisi ile yaratıldılar. Bunun sorumluluğu yüksek bir şey çünkü bizim algılayabildiğimizden daha fazla şey algılayabilmeleri ve istedikleri vakit yeryüzüne inebilmelerine rağmen şeytana kanıyorlar. Allah'ın vaadi hak olunca indiriliyorlar. -secde 13'e bakarsınız. burada bazı mealciler ayeti tahrif edip, gelecek zamanda çekimlemiş ama kuranmeali.org'tan teyit edince ayetin geçmiş zamanda çekimlendiğini görürsünüz. edip reyiz'de geçmiş zamanda çevirmiş- Allah'ın vaadi neydi diye soranlar da sad 85'e baksın. Ayetleri incelediyseniz devam ediyorum efenim. Adem'in af dilemesinden sonra affı kabul olunuyor fakat "çirkin" yerler çoktan açıldı bile. Kendisine verilmiş olan ruh bilgisine çabasız ulaştığı için Adem şeytana uyanlardan oluyor. Fakat bu dereceye çabasız geldikleri için, herhangi bir imtihandan geçilmediği için azimli kullardan olamıyorlar. Kuran'da sıkça kurtulacak olan azimli kullara çekilen dikkatin amacı da bu olsa gerek. Son olarak şu videoyu da gömüyorum buraya. Kanalın ilk videosuymuş, inanıyorum ki daha detaylı açıklamalarla yeni videolar gelecektir. Hadi selametle.
Cevapla Önceki başlıkSonraki başlık