Sünnet dayatması

"...De ki: 'Ben uyarıcılardan biriyim. Hepsi bu!" -Neml 92

Moderatör: Co-Moderatör

Kullanıcı avatarı
aPeopleArmy
Sürgün
Mesajlar: 162
Kayıt: 27 Mar 2018, 14:18

#1

Okunmamış mesaj

Sünnet Kuran'da geçmiyor? Allah bizi kusursuz yarattı. Penis derisini neden kesiyoruz? Daha 1 yaşına girmemiş bebeğin bedeni üzerinde değişiklik yapmaya hakkımız var mı? Hiçbir insan sünnet edilirken çektiği acılar sebebi ile o anı unutamaz. Bu bir dayatmadır, bir insan 20 yaşında da sünnet olabilirken neden bebekken ona eziyet ediyoruz?
Kullanıcı avatarı
cufive
1. Nesil
Mesajlar: 34
Kayıt: 18 Mar 2018, 15:37

#2

Okunmamış mesaj

Sünnet Kuran'da gecmiyor, ancak pekçok farklı sebepten ötürü(yogunlukla kültürel-geleneksel olmakla beraber) uygulanan cerrahi bir işlem. Sünnetle ilgili detaylandırma kısmına geçmeden önce şunu söylemem gerekir; Allah bizi kusursuz yaratmadı.Vücudumuzla ilgili pekçok sıkıntı yaşıyoruz.Bu sıkıntıların bir kısmı "kullanıcı hataları" olsa da yaratılıştan gelen birtakım hatalara,eksikliklere ve dezavantajlara sahibiz. Buna delil olarak basitten karmaşığa pekçok örnek sıralayabiliriz; 20 yaş dişleri,gırtlak yapısı(yemek kaçması gibi boktan bir sebepten ölebiliyoruz),kadın fizyolojisinde anüs, vajina ve idrar yolu ağzının birbirine çok yakın oluşu(kolay enfeksiyon sebebi),apandis,fıtık olmamız(ayakta durdugumuz için fazla yuk biniyor),genetik rahatsızlıklar vs... Yani burada "niye böyle yaratıldık, berbat yaratılmışız" falan demiyorum, bu saçmalık olurdu. Evrimsel sürec böyle gelişmiş(tanrı böyle istemiş) denilebilir.Bu faslı gectiğimize göre sünnete odaklanabiliriz.

Kısa Tarihçe
Antropologlar sünnetin başlangıcı hakkında görüş birliğine varamamıştır. Sünnetin tarihini M.Ö. 15000 yıllarındaki taş devrine kadar götürenler varsa da, antropolog Ashley Montagu’nun da savunduğu gibi, 6000 yıl önce antik Mısır’da sünnetin varolduğu kesinleşmiştir. 4000 yıl önce Eski Ahit’te ise, doğumun sekizinci gününde dini sünnet uygulamasına atıf yapılmıştır (bris milah veya brit milla). Eski ve Yeni Ahit’te, sağlıkla ilişkilendirmeden sünnete yapılan çok sayıda atıf vardır.
Hastalıklara karşı profilaksi amacıyla rutin yenidoğan sünnetinin yaygınlık kazanması 19. yüzyıla rastlar. Özellikle ingilizce konuşulan ülkelerde sünnet, kısa sürede kabul görmüştür.(Doç. Dr. M.İhsan Karaman)

Sünnetin Yararları
Sünnetin kanıtlanmış tıbbi faydaları risklerinden daha fazla olup "sünnetli bir çocuk yaşam boyu daha sağlıklı olabilecektir". Bu başarıya ancak, sünnetin uzman kişilerce, steril ortamda anestezi ile yapılması ve gerektiğinde psikolog veya çocuk psikiyatrisi desteği sağlanması ile ulaşılabilecektir.(Düzce Tıp Dergisi,2013) ---buradan detayla tıbbi bilgiye ulaşabiliriniz, copy paste yapmaya gerek görmüyorum---https://www.researchgate.net/profile/Mu ... n-Pill.pdf

Psikolojik Etkiler
Sünnetin çocuk ruhsallığı üzerinde ciddi travmatik etkileri olduğunu öne süren çok sayıda yayın bulunmaktadır. Ülkemizde yapılan çalışmalarda ise, toplumda sünnete atfedilen olumlu anlamlara dikkat çekilerek, sosyal etmenlerin sünnetin olumsuz etkilerini azalttığı vurgulanmıştır. Yabancı yazında sünnetin çocuk ruhsallığı üzerine etkileri konusunda pek çok yayın olmasına rağmen, ülkemizde çok sık uygulanan bu cerrahi işlemin ruhsal etkileri konusunda az sayıda çalışma bulunmaktadır.
Freud, yaşamın 4. ya da 5. yılında ilginin cinsel bölgeye yoğunlaştığını ve bu dönemde cinsel organın narsisistik bir
önem kazandığını belirtmiştir. Fallik-oidipal dönem olarak adlandırılan bu evre, çocuğun temel anatomik farklarını keş-
fetmesi ve kendi cinsel kimliğinin temellerinin oluşumu için önemlidir. Fallik-oidipal dönemde erkek çocukta anneye karşı güçlü cinsel bir ilgi ve ona sahip olma arzusu gelişir. Bu ilgi genellikle 3 yaşlarında görünür hale gelir ve 4-5 yaşlarında
zirveye ulaşır. Bununla birlikte çocuk en büyük rakibini, yani babasını ortadan kaldırmak ister. Çocuk babasına karşı saldırgan arzularından dolayı ondan ciddi bir cezalandırma bekler ve bu beklenti iğdiş edilme kaygısına yol açar (Freud 1905).
Bu sebepten ötürü, yeni doğan bebeklerde uygulanması psikolojik açıdan daha az hasara sebep olabilecekmiş gibi görünse de Dr. Tractenberg (1999), Amerika Birleşik Devletleri’nde erkeklerin yarısının yenidoğan döneminde sünnet edildiğini, bunun bebekte sünnetten sonra meme emmesini ve anne ile bebek arasındaki duygusal bağı engelleyen ciddi depresyon ve asfiksi gözlemlendiğini, doktorların sünnetin acısız olduğunu belirtmelerine rağmen, bu travmanın yenidoğanın beyninde kalıcı olduğunu ve bu hatıranın yaşamın ileriki dönemlerinde iğdiş edilme kaygısı ile ilişkili hale geldiğini, sünnetin erkeklerin büyük bir bölümünde cinsel güçte azalmaya yol açtığını, sünnetin ileride psikopatik ve şiddet içerikli ya da aşırı mazoşistik davranışların ortaya çıkmasına yol açabileceğini öne sürmüştür (Tractenberg 1999).Denniston, Tractenberg ile uyumlu olarak, sünnetin anne ve çocuk arasındaki bağlanmayı bozduğunu belirtmiştir. Bunun sadece anne sütü alımında bozulma ile ilgili olmadığı, sünnetin çocuğun annesine karşı güven duygusunu zedelediğini ve bunun uzantısı olarak bireyde bütün kadınlara karşı bir güvensizlik geliştiğini belirtmiştir (Denniston 1999).
Öte yandan, ülkemizde sünnete erkek olmak ve büyümek gibi olumlu anlamlar yüklenmesi, operasyonun genel olarak çocukların sünnetin sonuçlarını belli oranda anlayabileceği yaşlarda uygulanması, nüfusun çoğunun sünnetli olması nedeniyle sünnet olmayan çocuğun kendini farklı hissetme durumu göz önünde bulundurulduğunda, sünnet olan çocukların bu kültürel işlemden olumsuz olarak etkilenmeyebileceği düşünülmüştür. (Türk Psikiyatri Dergisi,2011)

Özet
Sünnet fizyolojik açıdan risklerine oranla daha fazla faydaya sahip oldugu için tercih edilebilir bir uygulama olabilir, ancak psikolojik etkileri arastırmalarda da görüldüğü üzere oldukça karmaşıktır. Pekçok farklı etmenin dahil oldugu bu süreçte sünnet psikolojik etkilerinden bagımsız düşünülemez.Çoğu makalede belirtildiği üzere psikolojik olarak olumsuz etkileri farklı yaş skalalarına ragmen mevcuttur. Öte yandan, cevresindeki pekçok bireyin sünnetli oldugu ,sünnete "erkek olmak" gibi anlamların yüklendiği bir cevrede sünnetsiz olan çocuk işin bu yönünden dolayı kötü etkilenebilir. Ek olarak şu bilgiyi de vereyim, sünnetli oldugumuz için seksten daha az zevk alıyoruz beyler :(
Benim açımdan biraz yorucu sizin açınızdan da biraz sıkıcı bir yazı oldu ama umarım faydalı olur.

Kaynaklar
http://turkpsikiyatri.com/Data/Unpublis ... 78tba0.pdf
http://www.hekimonline.com/yenisite/mod ... hp?tid=867
https://www.researchgate.net/profile/Mu ... n-Pill.pdf
http://www.guncelpediatri.com/makale_13 ... ri-Derleme
EK---(yazıda yer vermedim ama enteresan bir arastırma)---
http://www.cshd.org.tr/uploads/pdf_CSH_ ... o,-158,727
Kullanıcı avatarı
aPeopleArmy
Sürgün
Mesajlar: 162
Kayıt: 27 Mar 2018, 14:18

#3

Okunmamış mesaj

Tin suresi 4. ayetinde "Biz, gerçekten insanı en güzel bir biçimde yarattık." Demiş rabbimiz. Bu kusursuz olmuyor mu?

Anlatımına göre sünnet dinde yeri yok veya sünnet (penisden deri alınması anlamında), sünnet (ikincil önemdeki dini yükümlülük anlamında) olabilir yani farz değil.
Kullanıcı avatarı
Teknokrat
1. Nesil
Mesajlar: 19
Kayıt: 18 Mar 2018, 15:00

#4

Okunmamış mesaj

Üzerinde hassaslıkla durduğum konulardan bir tanesidir. Öncelikle belirtmeliyim ki sünnet bir çocuk istismarıdır. Kendi kararlarını verebilecek yaşa gelmiş biri inancının veya sağlık otoritelerinin dediklerine kulak verip kendisine bu işlemi gerçekleştirebilir ancak çocuğuna uygulama hakkı yoktur.

Dini kısma geleyim ;

Tin 4 : Biz insanı, gerçekten en güzel bir biçimde yarattık.

Burda bahsedilen normal bir insan bedenidir. Yani mutasyon geçirmiş, sonradan engelli durumuna geçmiş bozuntuya uğramış beden değil. Milyarlarca yıllık evrim sürecinde her yapı kendi içinde bir işlev kazandı ve uyum sağladı. Bu ayette bahsedilen daha mental bir durumda olabilir kesin konuşmayalım.

Sürekli tin 4 gösterilir ancak nisa süresinin 117-119 ayetlerine bakılmaz nedense ;

'' Allah'ın berisindekilere davet/dua edenler sadece dişilere/dişileşmiş halde davet/dua ederler. Ve onlar inatçı bir şeytandan başkasına çağırıp yakarmıyorlar. (nisa 117)
Allah o şeytana lanet etmiştir. Demişti ki o: "Senin kullarından belirli bir pay elbette alacağım." (118)
"Yemin olsun, onları saptıracağım, onları kuruntulara/hurafelere/anlamını bilmeden okumaya mutlaka iteceğim. Onlara mutlaka emir vereceğim de davarların kulaklarını yaracaklar; onlara muhakkak emredeceğim de Allah'ın yaratışını/yarattıklarını değiştirecekler." Kim Allah'ı bırakıp da şeytanı yandaş edinirse açık bir hüsrana kesinlikle yuvarlanmış olacaktır. (119)''

Tanrının yarattığı bedeni değiştirmek ona ortaklık iddia etmek değilde nedir ? Birde utanmadan böylesi daha iyi diyorlar, deliliniz nedir ?

Sağlık boyutuna değinmek istiyorum birazda çünkü birçok işine heva ve heves karıştıran inancını aklamaya çalışan doktor sünnete yararlıdır diyor ve halkı kandırıyor. İlk olarak sünnet derisinin asıl işlevi penis başını korumaktır, penis başı bir iç organdır böyle evrimleşmiştir. Peki deriyi kesip alırsan ne olur ? Dışarda kalır ve zamanla sinir uçları ölür nasırlaşır hassaslığını kaybeder küçük bir mantık yürütmeyle dahi alabileceğimiz zevkin çok çok azını sırf bu şirk dolu, istismarcı uygulamayla kaybettiğimizi anlayabiliriz. Ayrıca psikolojik boyutlarına hiç değinilmez bu işin. Erken boşalma, his kaybı gibi kesin sonuçlarının yanında psikolojik sıkıntılarda doğurabilir.

Tarihi yönüne gelirsem pek çok toplum cinselliği kontrol etmek, masturbasyonu engellemek, kendini işine ve dinine daha çok vermek gibi nedenlerden sünneti uygulamıştır ve zamanla bir inanışa dönüşüp bu günlere kadar gelmiştir.

Ben çok kısa bir özet geçtim daha fazla bilgilenmek isteyen bu sitedeki yazıları okuyabilir. Ben okudum ve mantıklı buldum yazıları ;

https://sunnetinzararlari.wordpress.com/
Kullanıcı avatarı
cufive
1. Nesil
Mesajlar: 34
Kayıt: 18 Mar 2018, 15:37

#5

Okunmamış mesaj

Sinan Canan, bir biyologun gözünden konuya(tin4) yaklaşmış.Buna da göz atılmasında fayda var.

Yazida tıbbi açıdan faydalarini sıralayan doktor bunu belirtmeden evvel steril koşullarda uzman kişilerce ve anestezi altında yapilmasi gerekir diyor. Bu zaten başlı başına zor bir durum.Yani popülasyonda çoğunluğa hitap etmiyor bizim gibi ülkelerde. Yazida faydaları risklerinden fazla diyor doktor, yani zararlarından bahsetmemis, uygulama ile ilgili risklerle karsilastirmis. Şahsen cocuklara sunnetin uygulanmasının yanlış olduğunu savunan biri olarak fizyolojik dezavantajları ile ilgili bir makale eklemedim --ki isin psikolojik kısmına çok daha fazla bir şekilde ağırlık verdim zaten-- bu noktada özeleştiri yaparak fizyolojik zararlarını da makale boyutunda eklemem gerekirdi diyebilirim. Teknokrat net ifade etmiş zaten, dediklerine katiliyorum.
Kullanıcı avatarı
Mitch
1. Nesil
Mesajlar: 81
Kayıt: 18 Mar 2018, 19:23

#6

Okunmamış mesaj

Ayrıca kişi sünnet olmak istemese bile penisin baş kısmında olan bir hastalık yüzünden o deriyi aldırmak gerekebiliyormuş oda sanırım kronik bir sorun olacak ki deri alınmak zorunda olsun,
http://www.bilimvesaglik.com/urolojik-h ... ilir.html
Son olarak kaybedilen derinin restore edilmesinden bahsedenler var https://www.wikizero.com/tr/Sünnet_derisi_restorasyonu
Kullanıcı avatarı
aPeopleArmy
Sürgün
Mesajlar: 162
Kayıt: 27 Mar 2018, 14:18

#7

Okunmamış mesaj

peki hz.ibrahimin sünnet olması ile ilgili ne düşünüyorsunuz?
Cevapla Önceki başlıkSonraki başlık