Cuma Namaz'ına gitmemek

"...De ki: 'Ben uyarıcılardan biriyim. Hepsi bu!" -Neml 92

Moderatör: Co-Moderatör

olumcul deney

#1

Okunmamış mesaj

Beyler, bir mazeretim yok, bahanem de yok. Fakat, içimden gitme isteği bulunmuyor..
Dindar bir insanım, fazla değil..
"Ulan çok uzak", "Şimdi abdest almaya üşenirim" gibi bahanelerin, beni namazdan soğutacak şeylerin arkasına da sığınmıyorum..
Ama bilmiyorum, içimden gitme isteği gelmiyor..
Internette çok yerde günah olduğunu duydum; Aldatmaca olabildiğinden şüpheliyim..

Siz ne diyorsunuz?
Kullanıcı avatarı
Sokratesin Sakali
1. Nesil
Mesajlar: 52
Kayıt: 23 Mar 2018, 21:19

#2

Okunmamış mesaj

Salât konusunu yeterince araştırdın mı? Eğer araştırdıysan ve salâtın bir ritüel olduğuna emin olduysan veya başka birinden öğrendiysen lütfen doğrusunu bana da öğret. Eğer yapmadıysan Sünnilerin ritüel diye kabul ettiği salâtın bir ritüel olduğuna dair nasıl emin olabiliyorsun? Diyelim ki emin değilsin. O halde bunu niye yapmak istiyorsun? Böylesi anca kültürel bir kabul olur. Din inanç işi değil, aklınla bilme olayıdır. Bilmediğin şeyi de yapman ve bunu dini bir yükümlülük zannetmense seni sadece güdülmeye iter. Nitekim salatla ilgili hacının yazıları var, bul ve oku. Hatta nick altında bir dönem bu konu tartışılmıştı. Onları da oku.

Öte yandan cuma günü yapılan eğitim/nutuk faaliyetlerinin toplu halde yapılması bana mantıklı geliyor. Cuma suresi 9-10-11 de bahsedilmiş. Benim anladığım o gün genel ve herkesin katıldığı bir faaliyet mevcut. Yanlışım varsa lütfen düzeltin, doğrusunu öğretin.
olumcul deney

#3

Okunmamış mesaj

Sokratesin Sakali yazdı: 04 Oca 2019, 11:12 Salât konusunu yeterince araştırdın mı? Eğer araştırdıysan ve salâtın bir ritüel olduğuna emin olduysan veya başka birinden öğrendiysen lütfen doğrusunu bana da öğret. Eğer yapmadıysan Sünnilerin ritüel diye kabul ettiği salâtın bir ritüel olduğuna dair nasıl emin olabiliyorsun? Diyelim ki emin değilsin. O halde bunu niye yapmak istiyorsun? Böylesi anca kültürel bir kabul olur. Din inanç işi değil, aklınla bilme olayıdır. Bilmediğin şeyi de yapman ve bunu dini bir yükümlülük zannetmense seni sadece güdülmeye iter. Nitekim salatla ilgili hacının yazıları var, bul ve oku. Hatta nick altında bir dönem bu konu tartışılmıştı. Onları da oku.

Öte yandan cuma günü yapılan eğitim/nutuk faaliyetlerinin toplu halde yapılması bana mantıklı geliyor. Cuma suresi 9-10-11 de bahsedilmiş. Benim anladığım o gün genel ve herkesin katıldığı bir faaliyet mevcut. Yanlışım varsa lütfen düzeltin, doğrusunu öğretin.
Kaynakların hepsi bilindik site, Google beni oraya yönlendiriyor..
Onların da aldatmaca düşüncesindeyim..
Kullanıcı avatarı
Bold
Sürgün
Mesajlar: 267
Kayıt: 04 Haz 2018, 17:45

#4

Okunmamış mesaj

Kanki şimdi şöyle bir olay var. Namaz kelimesi kuranda geçmiyor, sanskritçe/farsça karışımı kökenli bir kelime. Türklerin ise bu ritüeli zerdüştlerden alma ihtimali çok yüksek. Namaz diye çevrilen kelime salat. Maddi manevi destek olma, toplumu çeşitli eğitim kurumlarıyla aydınlatma anlamına geliyor.

Bu konu şakaya alınacak konu değil, yani birisi namazın neden ritüel olabileceği durumunu açıklayabilirse şüphesiz ki tanrının emrini yapacağız. Fakat ben neresinden olayı tutarsam tutayım alakasını bulamıyorum.
Bak mesela bu hindistanda "namasthe" denilen olay var kelime olarak ne kadar namaza benziyor değil mi? Güneşe dönüp selam verip benzer şekillerde yatıp kalkıyor bu adamlar da.

Alak suresi ilk sure kanka, burada bile seni namazdan alıkoyarlarsa diyor eeee namaz ne belli değil? Hac, oruç, miras dağılımı, evlenme boşanma gibi tonla konuda en ufak ayrıntıya giren tanrı ; namaz gibi dinin direği olan bir mevzuyu es geçmiş olabilir mi? Sunniler direk peygamber efndimise baqcez işte kuran yeterli değil diye ötecektir. Bre amına koduğum -"peygamber" de farsça bir kelime bu arada- her konuda ayrıntıya giren tanrı ya şu namazı da artık elçiden bakıp bakıp öğrenirler demiş olabilir mi? Secde etmeyi bile bükmüş bu karı kılıklılar yani yere kapanıp kafanı koyman demek değil aslında secde.

"Teslim olma, boyun eğme anlamında kullandığımız “secde” sözcüğünün vaz’ı (ilk ortaya çıkışı), “devenin sahibini üstüne çıkarması için boynunu kösmesi, (eğmesi)” ve “meyve yüklü hurma dallarının, sahibinin rahat uzanıp toplamasına elverişli olarak eğilmesi” anlamındadır. Daha sonra da sözcük; “ülke krallarının bastırdıkları para üstündeki kabartma resimlere tebaanın baş eğerek bağlılık göstermesi” anlamında kullanılmıştır. (Lisan ül Arab; c:4, s:497)"

Melekler tanrıya secde etti diye geçiyor mesela harbiden bunu yere kapanıp başını yere değdirme olarak mı algılayacağız? Melekler Adem'e secde etti diyor eee yere mi kapaklanıyor melekler? Burada bildiğin senden üstün olanı bilinçli olarak kabul etme ve boyun eğme eylemi var bu da sadece fiziksel bağlama kalınarak açıklanamaz. Nitekim kuran'da bu fiziksel yere kapanma olarak "harur" sözcüğü var.

Bak ben de namaz kılan birisiydim hatta sunni zırvalıklarıyla nick altında çok kafa siktim zamanında fakat beni de uyardılar ve oturdum araştırdım. Hala da araştırıyorum, fakat seni yeterince araştırmış olarak görmüyorum bunu da ürünlerinden ve konuşma tarzından anlıyorum. Eğer araştırırsan ve hakikate ulaşırsan doğruyu bana göstermeni en içten biçimde isterim.
olumcul deney

#5

Okunmamış mesaj

Bold yazdı: 04 Oca 2019, 12:18 Kanki şimdi şöyle bir olay var. Namaz kelimesi kuranda geçmiyor, sanskritçe/farsça karışımı kökenli bir kelime. Türklerin ise bu ritüeli zerdüştlerden alma ihtimali çok yüksek. Namaz diye çevrilen kelime salat. Maddi manevi destek olma, toplumu çeşitli eğitim kurumlarıyla aydınlatma anlamına geliyor.

Bu konu şakaya alınacak konu değil, yani birisi namazın neden ritüel olabileceği durumunu açıklayabilirse şüphesiz ki tanrının emrini yapacağız. Fakat ben neresinden olayı tutarsam tutayım alakasını bulamıyorum.
Bak mesela bu hindistanda "namasthe" denilen olay var kelime olarak ne kadar namaza benziyor değil mi? Güneşe dönüp selam verip benzer şekillerde yatıp kalkıyor bu adamlar da.

Alak suresi ilk sure kanka, burada bile seni namazdan alıkoyarlarsa diyor eeee namaz ne belli değil? Hac, oruç, miras dağılımı, evlenme boşanma gibi tonla konuda en ufak ayrıntıya giren tanrı ; namaz gibi dinin direği olan bir mevzuyu es geçmiş olabilir mi? Sunniler direk peygamber efndimise baqcez işte kuran yeterli değil diye ötecektir. Bre amına koduğum -"peygamber" de farsça bir kelime bu arada- her konuda ayrıntıya giren tanrı ya şu namazı da artık elçiden bakıp bakıp öğrenirler demiş olabilir mi? Secde etmeyi bile bükmüş bu karı kılıklılar yani yere kapanıp kafanı koyman demek değil aslında secde.

"Teslim olma, boyun eğme anlamında kullandığımız “secde” sözcüğünün vaz’ı (ilk ortaya çıkışı), “devenin sahibini üstüne çıkarması için boynunu kösmesi, (eğmesi)” ve “meyve yüklü hurma dallarının, sahibinin rahat uzanıp toplamasına elverişli olarak eğilmesi” anlamındadır. Daha sonra da sözcük; “ülke krallarının bastırdıkları para üstündeki kabartma resimlere tebaanın baş eğerek bağlılık göstermesi” anlamında kullanılmıştır. (Lisan ül Arab; c:4, s:497)"

Melekler tanrıya secde etti diye geçiyor mesela harbiden bunu yere kapanıp başını yere değdirme olarak mı algılayacağız? Melekler Adem'e secde etti diyor eee yere mi kapaklanıyor melekler? Burada bildiğin senden üstün olanı bilinçli olarak kabul etme ve boyun eğme eylemi var bu da sadece fiziksel bağlama kalınarak açıklanamaz. Nitekim kuran'da bu fiziksel yere kapanma olarak "harur" sözcüğü var.

Bak ben de namaz kılan birisiydim hatta sunni zırvalıklarıyla nick altında çok kafa siktim zamanında fakat beni de uyardılar ve oturdum araştırdım. Hala da araştırıyorum, fakat seni yeterince araştırmış olarak görmüyorum bunu da ürünlerinden ve konuşma tarzından anlıyorum. Eğer araştırırsan ve hakikate ulaşırsan doğruyu bana göstermeni en içten biçimde isterim.
Araştırmanın kaynağı da önemli ama?
KurandakiDin sitesini biliyorum az çok, Fakat hangi site doğru hangisi yanlış bilemiyorum..
Kullanıcı avatarı
Bold
Sürgün
Mesajlar: 267
Kayıt: 04 Haz 2018, 17:45

#6

Okunmamış mesaj

[mention]olumcul deney[/mention] : Kanka benden niye site ismi istiyorsun var işte bir sürü site. Hepsini oku ve güzel olanda karar kıl. Aklın yok muydu doğruyu ve yanlışı ayırt edecek? İlk bulduğun cevaba atla demiyorum, dur bir düşün üzerine tefekkür et buraya sor danış. Eğer iyi niyetle ve istekle araştırırsan tanrı seni doğru yolda tutacaktır.
Kullanıcı avatarı
Sokratesin Sakali
1. Nesil
Mesajlar: 52
Kayıt: 23 Mar 2018, 21:19

#7

Okunmamış mesaj

[mention]Bold[/mention] bildiğim kadarıyla alak suresinin ilk 5 ayeti ilk inen ayetler. Tabi bu iddia edilen indiriliş sıralaması belki de gerçek değil. Salât geçen ayetse 10. Ayet. Yani iniş sıralamasına bakarak yorum yapmak pek sağlıklı olmayabilir. 10. Ayet inene kadar arada başka ayetler inmiş olabilir.
Kullanıcı avatarı
Bold
Sürgün
Mesajlar: 267
Kayıt: 04 Haz 2018, 17:45

#8

Okunmamış mesaj

[mention]Sokratesin Sakali[/mention] : Bu yönden olaya hiç bakmamıştım. Bu nüzul sırasını çoğu sitede aynı gördüğüm için default olarak doğru kabul ettim. Halbuki dediğin gibi bu insanı yanıltabilir. Dediğini okuyunca biraz araştırdım mesela şunu buldum:
Bazerganın yöntemi ile kuranın nüzul süreci
MEKKE DÖNEMİ

.Vahyin 1.Yılı:
Alak 1-5/Müddessir 1-7/Asr 1-2/Zariyat 1-6/Tekasür 1-2/Tur 1-8/İhlas tamamı/Gaşiye 1-5,8-16/Tarık 11-17/İnfitar 1-5/Şems:1-10/Kevser tamamı/A’la 1-9/Buruc 1-7,12-22/Tekvir tamamı
.Vahyin 2.Yılı:
İnşirah tamamı/Duha tamamı/Nas tamamı/Naziat 1-26/Müddessir 8-10/Ley tamamı/Maun tamamı/Şems 11-15/Mürselat tamamı/Nebe 1-36/Müddessir 11-30,34-56/Kureyş tamamı/Necm 1-25/Fecr 1-13,28-30/İnşikak tamamı/Abese tamamı/Hümeze tamamı/Kafirun tamamı
.Vahyin 3.Yılı:
Alak 6-19/Gaşiye 17-26,6-7/Kıyamet 7-13,20-40/Tin tamamı/Kıyamet 1-6,11-19/Vakıa tamamı/Rahman 1-27/A’la 7,10-19/Fatiha tamamı/Adiyat tamamı/Hakka 38-52/Naziat 27-46/Tebbet tamamı/Felak tamamı/Beled tamamı/Tekasür 3-8/Fil tamamı/Kalem 1-16/Fecr 14-27/Zilzal tamamı/Tarık 1-10/Necm 34-62/Karia tamamı/Saffat tamamı/İnfitar 6-19/Hakka 1-3,13-37/Mearic 19-44/Mutaffifin tamamı/Duhan 43-59/Müminun 1-11/Şuara 52-145
.Vahyin 4.Yılı:
Şuara146-227/Sad 67-88/Hicr 1-5,49-99/Hakka 4-12/Kadr tamamı/Zariyat 7-60/Kamer tamamı/Kalem 17-52/Duhan 1-42/Mearic 1-4/Tur 9-28/Zuhruf 66-78/Nuh tamamı/Rahman 28-45,6,7,78/Müzzemmil 1-19/Taha 1-54/Meryem 76-98/Tur 29-49/Hicr 6-20
.Vahyin 5.Yılı:
Hicr21-48/Şuara 1-51/İnsan tamamı/Sad 1-24,29-66/Kaf tamamı/Yasin tamamı/Asr 3/Müminun 12-118/Fussilet 1-7/Zuhruf 1-28
.Vahyin 6.Yılı:
Zuhruf29-65,78-89/Ahzab 1-3,7-8,41-48,63-68/Enbiya tamamı/Cin tamamı/Nebe 37-40/Buruc 8-11/Meryem 1-34(16 hariç),42-75(59 hariç)/Beyine tamamı/Lokman 1-10/Rum 1-26/Furkan 1-30
.Vahyin 7.Yılı:
Furkan 31-77/Taha 55-135/Mülk tamamı/İbrahim 43-52/Meryem 35-41,16,39/Nahl -34,43-66,100-107,121-128/Kehf 1-7,59-110/Bakara 1-19
.Vahyin 8.Yılı:
Bakara148-152,154-158,200-205,245-246/Secde tamamı/Müddessir 31-34/İsra 9-50,63-67,73-83,103-111/Neml tamamı/Zümer 30-38,54-66/Casiye tamamı/Tegabün 1-2
.Vahyin 9.Yılı:
Tegabün 8-18/Hud tamamı/Fussilet 8-36/Rum 27-60/İsra 1-8,84-102/A’raf 57-80
.Vahyin 10.Yılı:
A’raf 81-154,176-206/Nur 45-56/Hac 18-30,43-68/En’am 1-30,74-82,105-107/Ankebut 1-43
.Vahyin 11.Yılı:
Ankebut 44-69/Sebe 10-39/Yunus 72-109/Yusuf tamamı/Kasas 1-17
.Vahyin 12.Yılı:
Kasas18-46,85-88/Müzzemmil 20/Mümin 7-53,63-85/Necm 26-33/Sad 25-28/Kehf 28-58/Lokman 11-34/İbrahim 1-40(6 ve 36 hariç)
.Vahyin 13.Yılı:
İbrahim 41-42/Şura tamamı
.Hicretin 1.Yılı:
Bakara 28-37,186-191/Fatır 4-45(9,13 ve 19 hariç)/Zümer 1-29,39-53/Muhammed tamamı/Enfal 1-44
.Hicretin 2.Yılı:
Enfal 45-75/Saf tamamı/Fussilet 37-54/İsra 55-62,68-72/Ahkaf 1-13,26-27/Nahl 35-42,67-91,108-120/Maide 1-14,23-29,37-44/Cum’a tamamı/Al-i İmran 30-78
.Hicretin 3.Yılı:
Al-i İmran 79-176/Münafikun tamamı/Hac 1-17,31-42,69-78/Al-i İmran 1-29,177-200/A’raf 1-22
.Hicretin 4.Yılı:
A’raf 23-56,155-175/Haşr tamamı/Zümer 67-75/Sebe 1-9/Tevbe 38-71/Yunus 1-71
.Hicretin 5.Yılı:
Hadid tamamı/Nahl 91-99/Nur 1-34/Bakara 38-147/Ahzab 4-6
Hicretin 6.Yılı:
Ahzab 9-16,17-40,48-52,56-62,69-73/Nisa 47-60,130-173/En’am 31-73,83-104,118-134,155-164/Ra’d 1-5
.Hicretin 7.Yılı:
Ra’d 6-43/Tevbe 72-129/Feth tamamı/Talak 8-12/Maide 56-88/Hucurat tamamı/Kasas 76-80,81-84
.Hicretin 8.Yılı:
Kasas Nisa 1-45,61-125/Kehf 8-27/Tevbe 1-37/Ahkaf 14-25
.Hicretin 9.Yılı:
Ahkaf 28-35/Nasr tamamı/İbrahim 6,36/Mücadele tamamı/Maide 30-36,89-120/Bakara 19-27
.Hicretin 10.Yılı:
Bakara153,160-185,192-199,206-243,255,263-275,276-283,244,159,247-254/Mümtahine tamamı/Fatır 1-3,9,12,19/Tahrim tamamı/En’am 135-154/Talak 1-7/Nisa 46,174,126-129/Nur 35-44,57-64/Maide 15-22,45-55/Bakara 256-262
.Hicretin 11.Yılı:
Bakara 284-286/Ahzab 53-55/Maide 1-9.
(Kuranın Nüzul Süreci,Mehdi Bazergan,Fecr y.)
Bazergan kimdir necidir bilmiyorum, doğruluğunu da teyit edecek bir kaynağım yok. Konunun mahiyetini açıklamak adına paylaştım. Nitekim dediğin gibi önce Alak 1-5 iniyor sonra Müdessir iniyor bu kaynağa göre. Beni uyardığın için teşekkür ederim.
olumcul deney

#9

Okunmamış mesaj

[mention]Bold[/mention]
[mention]Sokratesin Sakali[/mention]

ne düşünüyorsunuz?
Kullanıcı avatarı
aPeopleArmy
Sürgün
Mesajlar: 162
Kayıt: 27 Mar 2018, 14:18

#10

Okunmamış mesaj

Bold yazdı: 04 Oca 2019, 12:18 burada bile seni namazdan alıkoyarlarsa diyor eeee namaz ne belli değil? Hac, oruç, miras dağılımı, evlenme boşanma gibi tonla konuda en ufak ayrıntıya giren tanrı ; namaz gibi dinin direği olan bir mevzuyu es geçmiş olabilir mi?
Şimdi knk aklımdaki bir takım düşünceleri belirtmek istiyorum; Nerden, kimden duyduğumu hatırlamıyorum -öğretmen, imam, veya profesör her ne ise- bana "namaz çok önceden bildirilmişti, hz.ibrahim zamanından beri günümüze kadar geldi" demişti ve caner taslamanın şu videosunu da izleyince çok mantıklı geldi bana. Videoyu buraya -izlemiş olsan da- bırakmak isterim.
https://m.youtube.com/watch?v=Nw4nVdPuTl4

Sorularla İslamiyet sitesinde ise şöyle bir açıklamayı gördüm;

Beş vakit namazın eda edileceği vakitlere ve ne şekilde eda edileceğine Kur'an-ı Kerim'in bir kısım ayetlerinde mücmel olarak işaret olunmuş, bu işaretler Rasalüllah (asm.)'in kavli ve fiili sünnetiyle açıklık kazanmıştır.

Bilindiği üzere Kur'an-ı Kerim'deki mücmel emir ve hükümleri açıklama yetkisi, onu insanlara tebliğle görevli olan Peygamber (asm) Efendimize aittir. O namazı bizzat kılarak ve Müslümanlara imam olup kıldırarak nasıl kılınacağını öğrettiği gibi, bunların vakitlerini de göstermiştir. Gerek kılınış şekli, gerek vakitleri ile ilgili bu uygulama ameli tevatür olarak, günümüze kadar devam etmiştir.

Kur'an-ı Kerim' de beş vakit namaza mücmel olarak işaret eden ayetlerden Tâhâ suresinin 130.ayetinde:

"...Güneşin doğmasından önce de batmasından önce de Rabbını övgü ile tesbih et. Gecenin bazı saatlerinde ve gündüzün etrafında (iki ucunda) da tesbih et ki, rızaya ulaşasın."

buyurulmuş; güneşin doğmasından ve batmasından önce, gece saatlerinde ve gündüzün iki ucunda olmak üzere beş ayrı vakitte Cenab-ı Hakk'ı tesbih, yani namaz kılmak emredilmiştir.

Bakara suresinin, "namazlara ve ayrıca orta namaza devam edin" mealindeki 238. ayet-i kerimesinde "namazlar" anlamındaki "salâvat" kelimesi çoğuldur. Arapça da çoğul üçten başlar. "İki'' ye tesniye denir ve ''iki namaz'' sözü "salateyn'' şeklinde söylenir. Demek oluyor ki, ayetteki ''salavat'' sözünden en az üç namaz anlaşılır. Ayrıca bir de "orta namaz" var. Çünkü matuf, matuf aleyhten (üzerine atıf yapılandan) ayrıdır. Bu sebeple "orta namaz", "namazlar'' ifadesine dahil olmadığı gibi, her iki yanında eşit sayı bulunmadığı için, üç namazın arasında yer alacak bir namaza ''orta namaz'' denilmesi de mümkün değildir. O halde, ayetteki "salavat" kelimesi, en az dört namazı ifade eder. Orta namaz buna eklendiğinde beş vakit namaz ortaya çıkar.

Bunlardan başka Nisa, 4/103; İsra, 17/78; Rum, 30/17-18; Nur, 24/36; Kaf, 50/39-40; Dehr (İnsan), 76/25-26 ayet-i kerimelerinde de beş vakit namaza veya vakitlerine mücmel olarak işaret eden ifadeler bulunmaktadır.


Knk bu açıklamalar bana çok mantıklı geliyor ve bu açıklamalardan; Ortada farz kılınmış bir namaz var ama nasıl kılınması gerektiği, detaylar vb. ise peygamberler aracılığı ile belirtildiğini düşünüyorum. Çünkü, "Secde, ruku, okunulcak sure, eller kulak arkasına vb." Kısımlar ayet olarak inseydi çok farklı anlamlar, çok farklı ibadet şekilleri vb. ortaya çıkabilirdi. Görüş ayrılıkları yaşanabilirdi. Buyüzden detayları/nüansları -namazın nasıl kılınacağını, vakitleri vb.- ise peygamberlerimizin anlattığını düşünüyorum. Bunu -namazın nasıl kılınacağı, vakitleri vb.- kur'an'da geçmiyor diye sünnet olarak değil de farz olan namaz'ın tefsiri olarakta düşünebiliriz.

Yanlışım varsa lütfen uyar.
Cevapla Önceki başlıkSonraki başlık