Tüm Kutsal Kitaplara Tâbi Olmak?

"...De ki: 'Ben uyarıcılardan biriyim. Hepsi bu!" -Neml 92

Moderatör: Co-Moderatör

Kullanıcı avatarı
aPeopleArmy
Sürgün
Mesajlar: 162
Kayıt: 27 Mar 2018, 14:18

#1

Okunmamış mesaj

Kur'an, Allahın sözleri olduğu gibi; ne kadar değişime uğramış olsalar da İncil ve Tevratta -akıl ile ayırt edilebilecek ayetler/değişime uğramamış kısımlar- Allahın sözleridir.

O halde Tevrat ve İncilden -hakiki ayetlerden- de ders almamız gerekiyor? Bu durumda da şöyle bir cevap gelebilir "Tanrı, asla üzerinde oynama yapılamayacak son kitabı indirdi." O halde Tevratta/İncilde yasaklanan bir kısım durumlar, Kur'an da neden geçmiyor, sonuçta Kur'an asla değişime uğramayacaktır.?

Ör;
"Ölüler için bedeninizde yara açmayacaksınız, kendinize dövme işaret koymayacaksınız." (Levililer, 19/28)
Tevratta dövme yasak ama Kur'an da öyle bir durumdan bahsedilmiyor.
Kullanıcı avatarı
hoca dehanni
Silik
Mesajlar: 250
Kayıt: 18 Mar 2018, 15:28

#2

Okunmamış mesaj

Kanka öncelikle tevratlardan veya incillerden -çoğul kullandım çünkü farklı farklı versiyonları var- dini hüküm çıkmaz çünkü tanrı kuran'da bu kitapların değiştirildiğini söylemiştir, hayata dair hakikat görürsen de öğüt alabilirsin, yine de orada okuduklarına "bu kesin tanrı sözüdür" diye bakma yani.

Bir şey kuran'da yoksa o şey dini değildir. Kuran'da yazmayıp tevrat'ta yazmasının nedenini biz nereden bilelim. Belki orası tevrata eklenmiştir, belki de eklenmemiştir ama tanrı kuran'da bundan bahsetmemiştir yani bilemeyeceğin boş sorular için uğraşma derim. Kuran'da açık bir şekilde belirtilmiyorsa -muhkem ayet- o bir hüküm niteliğinde değildir. Dövmenin yasak olduğunun kesin tanrı emri olduğunu nereden biliyorsun belki eklendi oraya?
O halde Tevrat ve İncilden -hakiki ayetlerden- de ders almamız gerekiyor? Bu durumda da şöyle bir cevap gelebilir "Tanrı, asla üzerinde oynama yapılamayacak son kitabı indirdi." O halde Tevratta/İncilde yasaklanan bir kısım durumlar, Kur'an da neden geçmiyor, sonuçta Kur'an asla değişime uğramayacaktır.?
Üzerinde oynama yapılamaması derken kitabın günümüze gelirken üzerinde oynama yapılamaması deniyor, bunun değiştirilmiş tevrat örneğinde yazan bir şeyin kuran'da yazmamasıyla alakası yok. Orjinal tevrat'ta da bu olsa -ki bilemeyiz- kuran'da yazmadığı için bu bizim için bir zorunluluk değildir.

Kuran'ın orjinal tevrat ve incili tasdik etmesi ve değişime uğramaması demek istisnasız her konuda eski kitaplarla tıpatıp aynı şeyler yazacak demek mi nasıl böyle bir kesinliğe vardın -ki okuduğun kaynağın orjinal tevrat olduğunu hiç zannetmiyorum-?

Kanka gerçekten sorduğun soru çok saçma, burada genel olarak forumda açıklananın üstüne düşmeyip daha da gereksiz açıklama istediğini de görüyorum, yapma böyle şeyler yani.

Not: Bu konuyu doğrulamak için internete bir yazayım dedim senin tevrat'tan örnek verdiğin yeri sorularlaislamiyet sitesi vermiş oradan hüküm çıkarmış sen de büyük ihtimalle oradan görmüşsün, tabi sen canın hangisini isterse ona bak ama mantık hatası var yani ki o site zaten %90 mantık hatasıyla çalışıyor, sana yine bu siteyle ilgili açıklama yapılmıştı diye hatırlıyorum otur biraz düşün yani.
Kullanıcı avatarı
aPeopleArmy
Sürgün
Mesajlar: 162
Kayıt: 27 Mar 2018, 14:18

#3

Okunmamış mesaj

hoca dehanni yazdı: 13 Oca 2019, 16:08 Kanka öncelikle tevratlardan veya incillerden -çoğul kullandım çünkü farklı farklı versiyonları var- dini hüküm çıkmaz çünkü tanrı kuran'da bu kitapların değiştirildiğini söylemiştir, hayata dair hakikat görürsen de öğüt alabilirsin, yine de orada okuduklarına "bu kesin tanrı sözüdür" diye bakma yani.

Bir şey kuran'da yoksa o şey dini değildir. Kuran'da yazmayıp tevrat'ta yazmasının nedenini biz nereden bilelim. Belki orası tevrata eklenmiştir, belki de eklenmemiştir ama tanrı kuran'da bundan bahsetmemiştir yani bilemeyeceğin boş sorular için uğraşma derim. Kuran'da açık bir şekilde belirtilmiyorsa -muhkem ayet- o bir hüküm niteliğinde değildir. Dövmenin yasak olduğunun kesin tanrı emri olduğunu nereden biliyorsun belki eklendi oraya?
O halde Tevrat ve İncilden -hakiki ayetlerden- de ders almamız gerekiyor? Bu durumda da şöyle bir cevap gelebilir "Tanrı, asla üzerinde oynama yapılamayacak son kitabı indirdi." O halde Tevratta/İncilde yasaklanan bir kısım durumlar, Kur'an da neden geçmiyor, sonuçta Kur'an asla değişime uğramayacaktır.?
Üzerinde oynama yapılamaması derken kitabın günümüze gelirken üzerinde oynama yapılamaması deniyor, bunun değiştirilmiş tevrat örneğinde yazan bir şeyin kuran'da yazmamasıyla alakası yok. Orjinal tevrat'ta da bu olsa -ki bilemeyiz- kuran'da yazmadığı için bu bizim için bir zorunluluk değildir.

Kuran'ın orjinal tevrat ve incili tasdik etmesi ve değişime uğramaması demek istisnasız her konuda eski kitaplarla tıpatıp aynı şeyler yazacak demek mi nasıl böyle bir kesinliğe vardın -ki okuduğun kaynağın orjinal tevrat olduğunu hiç zannetmiyorum-?

Kanka gerçekten sorduğun soru çok saçma, burada genel olarak forumda açıklananın üstüne düşmeyip daha da gereksiz açıklama istediğini de görüyorum, yapma böyle şeyler yani.

Not: Bu konuyu doğrulamak için internete bir yazayım dedim senin tevrat'tan örnek verdiğin yeri sorularlaislamiyet sitesi vermiş oradan hüküm çıkarmış sen de büyük ihtimalle oradan görmüşsün, tabi sen canın hangisini isterse ona bak ama mantık hatası var yani ki o site zaten %90 mantık hatasıyla çalışıyor, sana yine bu siteyle ilgili açıklama yapılmıştı diye hatırlıyorum otur biraz düşün yani.
Sağol knk. Evet sorularlaislamiyet sitesinde gördüm ve gerçekten çok mantıksız ve çelişkili bir yer. Bunu ben de yeni farkettim. Cevabın için sağ ol dediğini anladım, yeterince düşünemedim.
Kullanıcı avatarı
Kai
1. Nesil
Mesajlar: 58
Kayıt: 18 Mar 2018, 16:27

#4

Okunmamış mesaj

Hocanın dediklerine katılıyorum. Bi de ayrıyeten şunu söyliyim değişime uğramamış kısımları akıl ile ayırt edebiliriz kısmı yanlış. Yani bi pasajın akla mantığa uygun olması onun tanrıdan geldiği anlamına gelmez. Tanrıdan gelen elbet akla uygun olacak fakat her akla uyan tanrıdan gelmiştir diyemeyiz. Mesela bi pasaja bakınca mantıksız gelmiyordur ama eklenmiştir şimdi bu mantıksız değil o zaman tanrıdandır denmez. O kitaplarda tanrı kelamıyla insan sözü karışmış artık; referans almak doğru olmaz. Özellikle mevzu din ise ekstra hassas olmak lazım bu konularda.
Kullanıcı avatarı
Bold
Sürgün
Mesajlar: 267
Kayıt: 04 Haz 2018, 17:45

#5

Okunmamış mesaj

Meseleyi kavradığını biliyorum fakat bu düşünce şeklinin ileride sana daha büyük zararlara yol açabileceğini düşündüğümden vurgulamak istediğim bir nokta var.

Bir fikirden bağlantılı olarak diğerine atlayıp bir çıkarım yapmadan önce onun doğruluğunda karar kılmak gerekir. Senin mevzuda tevrattaki dövmeyle ilgili bir ayetin genel bir zandan ötürü doğru olduğu ve bu sebeple kuranda işlenmiş olması gerektiği çıkarımı var. Bir kere asıl metni okumama ihtimalin çok yüksek, internette rastgele bulmuş olacağın bir ayetle kuranı yargılama gafletine düşmemen gerekir. (Kuran'ı da oradan okuyorum o zaman ondan nasıl emin olabilirim diye sorabilirsin, bu ayrı bir mevzu ve kuranın nasıl korunmuş olacağına henüz ikna olmamışsan önce bu ön şartı yerine getirmen daha doğru olur) Velev ki bu orjinal metin ve okuyoruz. Bu ayet de sonuçta asıl dilinde değil ve çeviri, yani türkçeye dövme olarak çevirdikleri kelimenin dövme olmama ihtimalini düşüneceksin. Nitekim bedende yara açmaya vs. değinmesi bana eski dönemlerde yaygın olan ateşli bir demirle damgalama ihtimalini hatırlattı, evet şu hayvanlara felan da yapılan. Tabi bunun içinde bu ayet hangi konseptte ve ne şekilde söylendi bunu da bilmen gerekli. Yani doğru hükmü vermen için bir çok açıdan buna bakman gerekiyor, yoksa aklına gelen ilk fikre çökme konusunda iblis seni çok istekli kılmak ister; çünkü insanın zanna kapılması ve yanlış hüküm vermesinin cehenneme varacak kadar ciddi sonuçları vardır.

Bu taktiği satışlarda alıcı kişiyi manipule etme adına kullanmaya çalışırlar. Sen daha ürünü alma konusunda ikna olmamışsındır fakat bir bakarsın hangi rengi alacağını yahut taksit işlemlerini konuşmaya başlamışsındır. Satıcı sana belli sorularla daha doğru hükmü vermediğin hususları atlatıp, asıl sonuca yani satışa vardırmaya çalıştırır. Tam olarak benzeşmese de sağlam bir temelle ilerlemediğinde nasıl yanlışa kolaylıkla sapabileceğini anlatmak adına yazdım.

Kuran son noktayı koyan tanrının son emirleri ve sistemini anlatan kaynaktır. Tevrat ve incil'e fikir almak ve kültür için baktığında gerekli ayrıştırmayı kuran bazlı yapabilirsin. Bunun tam tersini yaparsan saparsın ve çıkmaza girersin. İncil'i okuduğunda tanrıya Father, İsa'ya ise Son olarak hitap edildiğini görürsün; kaynağın kuran'sa tanrının baba olamayacağını oğlunun da olamayacağını bilirsin.(Lem yelid velem yüled -doğmamış ve doğurulmamıştır, en bilinen surelerden ihlas'ta geçer) Bu sana insanı yakıştırma ıkıntılarını gördüğünde siktiri çekebilme yetisini kazandırır. Bu tip yozlaşmaları insanlar da islama yapmaya çalışmıştır işte uydurma hadislerle vs. Allah baba gibi tabirleri halk ağzında çok duyarsın, aynı yozlaşma işte. Bu konuda dinin asıl kaynağının neden kuran olması gerektiği konusundaki makaleyi kurandakidin sitesinden okumanı öneririm. Bu geleneksel anlayışlarla ne kadar çok insanın islamı yorumlamaya çalıştığı ve nasıl saptıklarını sana daha iyi anlatır.
Kullanıcı avatarı
aPeopleArmy
Sürgün
Mesajlar: 162
Kayıt: 27 Mar 2018, 14:18

#6

Okunmamış mesaj

Bold yazdı: 14 Oca 2019, 17:16 Meseleyi kavradığını biliyorum fakat bu düşünce şeklinin ileride sana daha büyük zararlara yol açabileceğini düşündüğümden vurgulamak istediğim bir nokta var.

Bir fikirden bağlantılı olarak diğerine atlayıp bir çıkarım yapmadan önce onun doğruluğunda karar kılmak gerekir. Senin mevzuda tevrattaki dövmeyle ilgili bir ayetin genel bir zandan ötürü doğru olduğu ve bu sebeple kuranda işlenmiş olması gerektiği çıkarımı var. Bir kere asıl metni okumama ihtimalin çok yüksek, internette rastgele bulmuş olacağın bir ayetle kuranı yargılama gafletine düşmemen gerekir. (Kuran'ı da oradan okuyorum o zaman ondan nasıl emin olabilirim diye sorabilirsin, bu ayrı bir mevzu ve kuranın nasıl korunmuş olacağına henüz ikna olmamışsan önce bu ön şartı yerine getirmen daha doğru olur) Velev ki bu orjinal metin ve okuyoruz. Bu ayet de sonuçta asıl dilinde değil ve çeviri, yani türkçeye dövme olarak çevirdikleri kelimenin dövme olmama ihtimalini düşüneceksin. Nitekim bedende yara açmaya vs. değinmesi bana eski dönemlerde yaygın olan ateşli bir demirle damgalama ihtimalini hatırlattı, evet şu hayvanlara felan da yapılan. Tabi bunun içinde bu ayet hangi konseptte ve ne şekilde söylendi bunu da bilmen gerekli. Yani doğru hükmü vermen için bir çok açıdan buna bakman gerekiyor, yoksa aklına gelen ilk fikre çökme konusunda iblis seni çok istekli kılmak ister; çünkü insanın zanna kapılması ve yanlış hüküm vermesinin cehenneme varacak kadar ciddi sonuçları vardır.

Bu taktiği satışlarda alıcı kişiyi manipule etme adına kullanmaya çalışırlar. Sen daha ürünü alma konusunda ikna olmamışsındır fakat bir bakarsın hangi rengi alacağını yahut taksit işlemlerini konuşmaya başlamışsındır. Satıcı sana belli sorularla daha doğru hükmü vermediğin hususları atlatıp, asıl sonuca yani satışa vardırmaya çalıştırır. Tam olarak benzeşmese de sağlam bir temelle ilerlemediğinde nasıl yanlışa kolaylıkla sapabileceğini anlatmak adına yazdım.

Kuran son noktayı koyan tanrının son emirleri ve sistemini anlatan kaynaktır. Tevrat ve incil'e fikir almak ve kültür için baktığında gerekli ayrıştırmayı kuran bazlı yapabilirsin. Bunun tam tersini yaparsan saparsın ve çıkmaza girersin. İncil'i okuduğunda tanrıya Father, İsa'ya ise Son olarak hitap edildiğini görürsün; kaynağın kuran'sa tanrının baba olamayacağını oğlunun da olamayacağını bilirsin.(Lem yelid velem yüled -doğmamış ve doğurulmamıştır, en bilinen surelerden ihlas'ta geçer) Bu sana insanı yakıştırma ıkıntılarını gördüğünde siktiri çekebilme yetisini kazandırır. Bu tip yozlaşmaları insanlar da islama yapmaya çalışmıştır işte uydurma hadislerle vs. Allah baba gibi tabirleri halk ağzında çok duyarsın, aynı yozlaşma işte. Bu konuda dinin asıl kaynağının neden kuran olması gerektiği konusundaki makaleyi kurandakidin sitesinden okumanı öneririm. Bu geleneksel anlayışlarla ne kadar çok insanın islamı yorumlamaya çalıştığı ve nasıl saptıklarını sana daha iyi anlatır.
EyvAllah knk. Artık hüküm çıkarırken dikkatli olmam gerektiğini iyi anlıyorum.
Kullanıcı avatarı
dun bugun yarin
1. Nesil
Mesajlar: 139
Kayıt: 18 Mar 2018, 13:22

#7

Okunmamış mesaj

[mention]aPeopleArmy[/mention]

hoca dehanni'ye cevap olarak yazdığını hoca'nın yazısından 28 dakika sonra yazmışsın. Ben burdan bakınca sorularlaislamiyetin mantıksız ve çelişkili bir yer olduğunu anladığına dair ifadeni şüpheli buluyorum. En iyi senaryoda yazıyı hoca yazdığı gibi görsen 28 dakikan var. 28 dakikada (ki okuman, anlaman, yazıyı yazman filan bunları dahil etmiyorum) sitenin çoğuna bakıp çelişkilerini ve yanlışlarını görüp anlaman bana göre zor. İyisini sen bilirsin elbette ama eğer sırf sana cevap verildi diye hemen "evet evet zaten ben de" tarzında bir kafaya girdiysen bu hatalı bir şey, onu söyleyeyim dedim. İman ettik demeyin teslim olduk diyin ayeti gibi, buradaki insanların boş konuşmadığını biliyorsan sözlerini dikkate alırsın sonra girer siteye bakar mantıksızlıklarını fark edersin emin olursun. Ama gerçekleri fark etmeden böyle bir şey yazmak sana bir fayda sağlamaz. Uyarmış olayım.
Kullanıcı avatarı
aPeopleArmy
Sürgün
Mesajlar: 162
Kayıt: 27 Mar 2018, 14:18

#8

Okunmamış mesaj

dun bugun yarin yazdı: 31 Oca 2019, 00:20 @aPeopleArmy

hoca dehanni'ye cevap olarak yazdığını hoca'nın yazısından 28 dakika sonra yazmışsın. Ben burdan bakınca sorularlaislamiyetin mantıksız ve çelişkili bir yer olduğunu anladığına dair ifadeni şüpheli buluyorum. En iyi senaryoda yazıyı hoca yazdığı gibi görsen 28 dakikan var. 28 dakikada (ki okuman, anlaman, yazıyı yazman filan bunları dahil etmiyorum) sitenin çoğuna bakıp çelişkilerini ve yanlışlarını görüp anlaman bana göre zor. İyisini sen bilirsin elbette ama eğer sırf sana cevap verildi diye hemen "evet evet zaten ben de" tarzında bir kafaya girdiysen bu hatalı bir şey, onu söyleyeyim dedim. İman ettik demeyin teslim olduk diyin ayeti gibi, buradaki insanların boş konuşmadığını biliyorsan sözlerini dikkate alırsın sonra girer siteye bakar mantıksızlıklarını fark edersin emin olursun. Ama gerçekleri fark etmeden böyle bir şey yazmak sana bir fayda sağlamaz. Uyarmış olayım.
Knk önceden sorularlaislamiyet sitesi ile ilgili negatif düşüncelerim zaten vardı ayrıca burada ismini hatırlamadığım ama tahminen [mention]bold[/mention] tarafından sünni bir yer olduğu söylenmişti de bana, unutmadım.
dun bugun yarin yazdı: 31 Oca 2019, 00:20...sırf sana cevap verildi diye hemen "evet evet zaten ben de" tarzında bir kafaya girdiysen bu hatalı bir şey...

yok knk, evet dışardan öyle gözüküyor olabilir ama Allaha şükür o kafa da yazmadım, kendime yakıştıramam zaten. Uyarın için eyw.
Kullanıcı avatarı
hoca dehanni
Silik
Mesajlar: 250
Kayıt: 18 Mar 2018, 15:28

#9

Okunmamış mesaj

hoca dehanni yazdı: 13 Oca 2019, 16:08 Kanka gerçekten sorduğun soru çok saçma, burada genel olarak forumda açıklananın üstüne düşmeyip daha da gereksiz açıklama istediğini de görüyorum, yapma böyle şeyler yani.
Burada biraz kızmışım ama kızmayı gerektirecek bir durum yok, herkesin potansiyeli farklıdır yani düzgünce sorulduğu sürece bu bir sorun teşkil etmemeli güzelce açıklanmalı özellikle din konusunda daha bir tahamüllü olmak gerek. Tabi potansiyelin düşük diye gevşeyip üzerine düşünmeyip her şeyde fazla fazla açıklama istemek ayrı ama buradaki mevzunun potansiyelle alakalı olduğunu düşünüyorum hata etmişim yani kusura bakma [mention]aPeopleArmy[/mention].
Kullanıcı avatarı
hoca dehanni
Silik
Mesajlar: 250
Kayıt: 18 Mar 2018, 15:28

#10

Okunmamış mesaj

hoca dehanni yazdı: 18 Nis 2019, 16:24
hoca dehanni yazdı: 13 Oca 2019, 16:08 Kanka gerçekten sorduğun soru çok saçma, burada genel olarak forumda açıklananın üstüne düşmeyip daha da gereksiz açıklama istediğini de görüyorum, yapma böyle şeyler yani.
Burada biraz kızmışım ama kızmayı gerektirecek bir durum yok, herkesin potansiyeli farklıdır yani düzgünce sorulduğu sürece bu bir sorun teşkil etmemeli güzelce açıklanmalı özellikle din konusunda daha bir tahamüllü olmak gerek. Tabi potansiyelin düşük diye gevşeyip üzerine düşünmeyip her şeyde fazla fazla açıklama istemek ayrı ama buradaki mevzunun potansiyelle alakalı olduğunu düşünüyorum hata etmişim yani kusura bakma [mention]aPeopleArmy[/mention].
Şimdi benim alıntıladığım entryme gelirsek hatamı gördüm, bu olayın anlaşılmaması emek vermeme olayı da olabilir potansiyel mevzusu da. Yani şimdiye kadar belki daha fazla emek verse, boş işlere dalmasa bu olayı anlayacak kadar kapasitesini doldurmuş olabilirdi, ne yaparsa yapsın kapasitesi o an o işi anlamaya yetmiyor da olabilir. Bu konuda şu şartlarda hangi etken baskın tam bilinemeyeceği için bu konuda konuşmak boş iş olur. Yani birine emin olmadan “sen bu konuyu sadece potansiyelinden dolayı anlamıyorsun” demek kişiyi yanlış yönlendirebilir belki o adam biraz emek verseydi anlayacaktı. Benim bu dediğimden dolayı kişi “yav ben demekki gerekeni yapıyorum ama potansiyelim yokmuş yapacak bir şey yok” şeklinde anlayabilir yanlış yönlenebilir. Ha şu var alıntıladığım entryde olayın anlaşılmamasının potansiyelden olduğunu düşündüğümü söylerken de “sen bunu hiçbir zaman anlamayacaksın genel tavanın bile bunu anlamaya yetmiyor” demedim. Yine de boş olmuş tabi. İki durumda da kızmak gereksiz. Beni kişisel olarak ilgilendirmez yani kızacak bir durum yok.
Cevapla Önceki başlıkSonraki başlık