Meryem'in çift cinsiyetli olması

"...De ki: 'Ben uyarıcılardan biriyim. Hepsi bu!" -Neml 92

Moderatör: Co-Moderatör

Kullanıcı avatarı
hoca dehanni
Silik
Mesajlar: 250
Kayıt: 18 Mar 2018, 15:28

#1

Okunmamış mesaj



Burada mehmet okuyan'ın bahsettiği yerler dışında ali imran 36'da bir şeyi farkettim.
Onu doğurunca, “Rabbim!” dedi, “Onu kız doğurdum.” -Oysa Allah, onun ne doğurduğunu daha iyi bilir- “Erkek, kız gibi değildir. Ona Meryem adını verdim. Onu ve soyunu kovulmuş şeytandan senin korumana bırakıyorum.”*
Elbette tanrı doğan çocuğun cinsiyetini bilir ancak neden burada bu belirtilmiş? Tanrı ben onun ne doğurduğunu daha iyi bilirim derken bence burada bir ima var. Buradaki bilirim ifadesinin arapçasının geçtiği yerlere -şu link sayesinde- bakınca bence tanrı burada "sen kız doğurdum diyorsun ama bu tam olarak doğru değil, ben onun tam olarak ne olduğunu bilirim" minvalinde bir şey demek istiyor.
Yani meryem'in tam olarak bir dişi olmadığına ima var burada böyle düşünüyorum. Nitekim bir sonraki ayette de tanrı meryem'i bir bitki -nebat- gibi yetiştirdiğinden bahsediyor burada da bir ima var mehmet okuyan belirtmiş zaten.

Bir hatam varsa düzeltirseniz sevinirim, kendisine yalan isnad etmekten tanrı'ya sığınırım.
Kullanıcı avatarı
belikebond
1. Nesil
Mesajlar: 201
Kayıt: 18 Haz 2018, 02:17

#2

Okunmamış mesaj

Ali imran da geçen ifade şu
Bunun üzerine Rabbi onu güzel bir kabulle kabul etti ve onu güzel bir bitki gibi yetiştirdi
Burda bitki yerine bazı tefsirciler nebat kelimesini koymuş. Bu nebat bazı yerlerde spesifik bir bitkiyi ifade ederken bazı yerlerde bitkiye genel verilen ad. Her neyse. Mehmet Okuyan Kuran da vücudunun bitki gibi yetiştiğini veya vücudundaki bazı özellikleri bitki ile özdeşleştiğini söylüyor. Böyle bir şey yok. Vücuda veya insani özelliklerine yapılan bir atıf yok Kuran da. ''Bitki gibi yetiştirdi'' den kasıt edilmek istenen üreme yolları veya cinsine bir atıf yapmaktan ziyade, özel bir şekilde bakımının yapıldığını/yetiştirildiğini söylemek. Hemen ardından da Zekeriya onun bakımı ile görevlendirildi deniyor. Bence burada açıkca yetiştirilmeye kasıt yapılmış başka herhangi bir anlam çıkarmak doğru değil.

Bunun dışında senin verdiğin ayete katılıyorum. Destekliyor çift cinsiyet olduğunu. Kuranın bazı yerlerinde hem erkek olarak hitap hem dişi olarak hitap edilmesi de aynı şekilde destekler nitelikte. Sadece nebat görüşüne katılmıyorum.
Kullanıcı avatarı
hoca dehanni
Silik
Mesajlar: 250
Kayıt: 18 Mar 2018, 15:28

#3

Okunmamış mesaj

Kanka bunlar müteşabih ayetler, yani farklı farklı şekillerde yorumlanabilir, -çıkarılan anlam akla uygun olduğu sürece- sana o anlam uzak gelse de "kesinlikle böyle" diyemezsin. Bir ima olduğundan bahsediliyor ki olabilir yani. Senin dediklerinden çok tatmin olmadım açıkçası. Mesela nuh 17'de de benzer bir ifade var ama tam olarak bilemiyorum işte. Elbette başka anlamlar da olabilir yani.
Kullanıcı avatarı
belikebond
1. Nesil
Mesajlar: 201
Kayıt: 18 Haz 2018, 02:17

#4

Okunmamış mesaj

''Kesinlikle böyle'' demek benim haddime değil zaten. Yukarıda ki yazdığımdan böyle bir anlam çıkmış. Bunu kastetmemiştim.
Sadece çıkarılması gereken anlama dair fikrimi belirttim. Bana yakın olanı belirttim yani, bu düşüncem belki başkalarının da fikirlerini belirtmesi ile değişebilir. Benim yazdığım mutlak doğrudur gibi bir iddiam yok yani. Mesele tartışalım doğruyu bulalım.
Cevapla Önceki başlıkSonraki başlık