30 Gün Disiplin Challenge

"Bir adamın büyü dediği şey, diğer adamın tekniğinden ibarettir." -Robert Heinlein

Moderatör: Co-Moderatör

Kullanıcı avatarı
aPeopleArmy
Sürgün
Mesajlar: 85
Kayıt: 27 Mar 2018, 14:18
Teşekkür etti: 88
Teşekkür aldı: 29

#41

Okunmamış mesaj 04 Kas 2018, 01:08

@Bold
Kanka 05:00 da kalkmak veya bu saate göremi ayarlamamız gerek kendimizi?

Çünkü ben hafta sonları saat 02,00'a kadar uyumuyorum.
Bu durum da tutupta 3 saat uyku ile 05:00 da kalkmak saçma olur.
Bu sebeple doğru olan; günlük uyku saati belirlemek olmalı.
Mesela günlük 6 saat uyku yeterlidir ve bu sürenin günlük olarak tamamlanması gerekli olacağı için uykudan kalkış zamanını buna göre ayarlamalıyız.
Yani saat 23:00 da uyuyan biri, saat 05:00 da ve saat 01:00 da uyuyan biri, saat 07:00 da günlük uykusunu almış olur.
Yoksa önemli olan; şafak vakti kalkmakmıdır?

Buna bir açıklık getirelim.
Kullanıcı avatarı
Bold
1. Nesil
Mesajlar: 140
Kayıt: 04 Haz 2018, 17:45
Teşekkür etti: 52
Teşekkür aldı: 116

#42

Okunmamış mesaj 04 Kas 2018, 10:05

@hoca dehanni : Kanka tabi ki 1 ayda çok büyük değişim beklemek hayalcilik olur. Ancak çok pozitif bir ritme girip rehaveti atarsın, değişimi getirecek şey bunun yıllara yayılması. Bu olay birikimle alakalı japonların Kaizen felsefesini andırıyor. Her gün yaptığının %1 daha iyisini herkes yapabilir, bunu bir hafta yaparsan %2 daha iyisi olursun, 1 yıl sonunda %26 ya kadar çıkar. İlk başta dediğin gibi fark etmek oldukça zor bunu, işin en zor kısmı zaten bunu görmeden sebat ederek çabalamaya devam etmek.

@Oneoftepeople : Hiç sorma, bir daha okuyacağım fakat gözüm yemiyor yoksa ayıklanıp ders çıkarılacak daha fazla nokta var. Masturbasyonu daha detaylı konuşuruz, ben bir biyolojik bir ihtiyaç olmadığını düşünüyorum.

@aPeopleArmy : Kanka insanın enerjisinde güneşin konumu çok etkili. Bu bahsettiğimiz 5-6 arası sabah ezanının okunduğu saatlerde farklı bir zihin açıklığın oluyor. Gün de çok bereketli ve verimli geçiyor. Bu saati kaçırırsak aslında günün çok önemli bir bölümünü değerlendirememiş oluyoruz.

Ben de çok bilgili değilim sadece genel olarak okuduğum ve tecrübe ettiğim şey bu yönde. Ne zaman bu saatlerde kalksam o gün hep daha verimli geçmiştir.

Şöyle bir link bırakayım biyolojik saat hakkında: https://yuvayayolculuk.com/biyolojik-sa ... ileri.html
Kullanıcı avatarı
Kai
1. Nesil
Mesajlar: 27
Kayıt: 18 Mar 2018, 16:27
Teşekkür etti: 30
Teşekkür aldı: 59

#43

Okunmamış mesaj 04 Kas 2018, 11:08

Kanka herkes kendi hayatına göre esnetirse programı daha fazla verim alabilir bana kalırsa. Mesela spor salona gidenlerimiz veya başka bi sporla ilgilenenlerimiz vardır,onlar için bu yazdığın egzersizleri her gün uygulamak optimum olmayabilir. Veya kilolu olanlarımız vardır ya da çok zayıf olanlarımız vardır; onlara ağır gelebilir,kendilerine ne optimum gelecekse onu yaparlar. Uyku saati de herkese uymayabilir kendi hayat şartları gereği falan veya işte herkese gelmeyebilir bu kendini en iyi tanıyacak insanın kendisidir. Aynı şekilde beslenmeyi böyle sıkı şekilde yapma imkanı olmayabilir. Yani uygulayan kişiler programı kendi hayat şartlarına göre esnetip uygularsa -kendini kandırıp kolaya kaçmadan- daha optimum olur diye düşünüyorum.
Kullanıcı avatarı
Bold
1. Nesil
Mesajlar: 140
Kayıt: 04 Haz 2018, 17:45
Teşekkür etti: 52
Teşekkür aldı: 116

#44

Okunmamış mesaj 04 Kas 2018, 20:25

@Kai : Kuşkusuz bu tespitlerinde haklısın. O ayarı çekecek olan yine kişinin kendisidir. Olay bu dalların hepsinde 1 adım ileri gitmek, bu sebeple ilk olarak bulunduğun şartları dikkate alacaksın. İşte burada kişinin genel mantığı iyi anlaması çok önemli. Bir dahaki challenge'da daha çok kişinin fikri alınıp, daha geniş çerçevede bir program yapılırsa elbet daha verimli olacaktır.

@aPeopleArmy : Bir de my7'nın şu yazısı var kanka.
"23'de uyuma dalgaları ve saat 6'da uyanma dalgaları gelir ; bunları kaçırma... ayrıca hormonal garizmalık buralarda olur. eğer egzersiz yapıyorsan, bu uyku şart... ki, egzersiz yapacaksın."
(unbelievable my7 ?, 09.10.2012 18:21)

Benim de bildiğim kadarıyla 22.00 ila 2.00 arasında bu büyüme hormonu en üst seviyede salgılanıyor. Gece 3 te ise insanın enerjisinin ve veriminin en düşük olduğu vakit. Genetik programlamamız zaten hep gündüz çalışıp, güneş battıktan sonra rahatlama ve dinlenmeye yönelik. Sen de egzersiz yapan bir arkadaşsın en aşağı 6 saat uyuman gerekiyor. Gece uykusunu kaçırmak ertesi gün için büyük problem yaratır.
Kullanıcı avatarı
Bold
1. Nesil
Mesajlar: 140
Kayıt: 04 Haz 2018, 17:45
Teşekkür etti: 52
Teşekkür aldı: 116

#45

Okunmamış mesaj 04 Kas 2018, 21:14

4. Gün Değerlendirme

Checklist:

1-5.00-6.00 kalkma -Başarısız - 7.15' te kalkıldı
2-Şehvet kontrolü - Başarılı
3-Soğuk duş - Başarılı (Öğle saatinde alındı)
4-Egzersiz - Başarılı - 55-55-25 ilk set
5-Günün işi - Başarılı fakat verim çok düşük.
6-Telkinler - Başarılı
7-Meditasyon - Başarılı (verimi ve etkisi git gide artıyor)
8-Bçsy,hacı,kuran - Başarılı
9-Beslenme - Başarılı - 2 temiz öğün + bir avuç fıstık
10-Günlük - Başarılı

4. Gün Sonuç: 9/10

Notlar:
-Asla yatağa geç girme. Geç kalkmamın tek sebebi dün gece 1'de yatmam.
-Soğuk duşu kesinlikle öğleden sonra almak verimimi çok ama çok düşürdü. Vücudum uyanamadı ve nefes paternim çok düşüktü.
-Bir nevi tembel bir pazar günü geçirdim. Fakat bu güzel bir ders oldu. Yaptığım işlerin hepsinde daha verimsizdim.
Kullanıcı avatarı
Bold
1. Nesil
Mesajlar: 140
Kayıt: 04 Haz 2018, 17:45
Teşekkür etti: 52
Teşekkür aldı: 116

#46

Okunmamış mesaj 05 Kas 2018, 23:22

Checklist:

1-5.00-6.00 kalkma -Başarısız - 7.30' da kalkıldı
2-Şehvet kontrolü - Başarılı
3-Soğuk duş - Başarılı
4-Egzersiz - Başarılı - 56-56-30 ilk set
5-Günün işi - Başarılı fakat tüm işler saat 11'de bitti, ben de bittim
6-Telkinler - Başarılı
7-Meditasyon - Başarılı
8-Bçsy,hacı,kuran - Başarılı
9-Beslenme - Başarılı - 2 temiz öğün + fıstık, 1 muz, 1 mısır
10-Günlük - Başarılı

5. Gün Sonuç: 9/10

Notlar:
-Alarmı kurmadan kalkmayı denediğim için kalkamadım. Günün verimini kesinlikle etkiledi ve oldukça yorgun hissettim diğer günlere nazaran.
-Şu an gözümden uyku akıyor, sırf ritim devam etsin diye bunu giriyorum.
Kullanıcı avatarı
Bold
1. Nesil
Mesajlar: 140
Kayıt: 04 Haz 2018, 17:45
Teşekkür etti: 52
Teşekkür aldı: 116

#47

Okunmamış mesaj 06 Kas 2018, 21:17

GÜN 6:

Checklist:

1-5.00-6.00 kalkma -Başalı 5.30'da kalkıldı
2-Şehvet kontrolü - Başarılı
3-Soğuk duş - Başarılı
4-Egzersiz - Başarılı
5-Günün işi - Başarılı - Akşam saat 8'de günün işleri bitirildi.
6-Telkinler - Başarılı
7-Meditasyon - Başarılı
8-Bçsy,hacı,kuran - Başarılı
9-Beslenme - Başarılı - 2 temiz öğün + bir tabak kuruyemiş + 2 muz
10-Günlük - Başarılı

Sonuç: 10/10

Notlar:
- Sabah ezanı saatlerinde kuran okumanın büyüleyici bir etkisi var. Günüm resmen huzur, bereket ve bolluk içinde geçti. Her giriştiğim işte işim rast gitti ve çok üretken,verimliydim.
- Artık antrenman günlerinde sabahtan standart egzersizleri uygulamamaya karar verdim. Kanaatim şu ki erken saatlerde vücut bu tür streste bir eyleme yatkın değil. Sinir sistemini olumsuz etkiliyor ve normal antrenmanda gereksiz yorgun oluyorsun. Bunun yerine sadece dinlenme günlerinde öğleden sonra bu egzersizleri uygulayacağım.
-Sabah yapılabilecek egzersizler güç gerektirmeyecek, sinir sistemini yormayacak türden koşular ve ardından açma germe hareketleri olursa daha verimli olabileceğini düşünüyorum. Soğuk duş da teri attıktan sonra sıcak vücutla aslında daha rahat alınıyor.
- Yakaladığım ivme çok pozitif yönde, daha önce bu işe girişseymişim keşke dedirtecek kadar günler uzun ve verimli geçiyor.
Kullanıcı avatarı
Bold
1. Nesil
Mesajlar: 140
Kayıt: 04 Haz 2018, 17:45
Teşekkür etti: 52
Teşekkür aldı: 116

#48

Okunmamış mesaj 07 Kas 2018, 10:52

2 temiz öğünden kastımın ne olduğu hakkında bir açıklama yapma gereği duydum.

1. öğün kahvaltı: 9.00
2. öğün 15.00-16.00 arası

Diğer meyve, fındık, fıstık tarzı şeyleri de bazen iki öğün arasında, bazen de akşam çayla birlikte tükettiğim oluyor.

Burada temizden kastım boş kalori diye tabir edilen, junk food denilen gıdalardan tüketmemek. Yapay şeker içeren kapalı gıdalara, asitli içeceklere yanaşmamak. Aslında hepimizin bildiği sağlıklı, temiz gıdalardan beslenmek.

Klasik kahvaltım:

4 tam yumurta, 100 gram yulaf ezmesi, kaşar peyniri bunu karıştırarak bir omlet yapıyorum. Tereyağ kullanıyorum. Bunun dışında tam tahıllı ekmeklerle peynir,zeytin,bal, tahin gibi klasik kahvaltılıkları tüketiyorum.

2. öğün:

Bu evde ne yapıldıysa o gün, o oluyor. Genelde klasik sulu ev yemekleri oluyor. Mümkün olduğunca güzel protein kaynakları balık, kırmızı et, baklagiller yiyorum. Bunun dışında her yemekte en azından bir tür salata + yoğurt tüketmeye çalışırım. Arada beyaz ekmek tükettiğim de oluyor, fakat olabildiğince tam tahıllı ekmeklere yöneliyorum.

Kalorileri nasıl tamamlıyorum?
- Benim kolay kilo alan bir yapım var. Endo-mezomorf türünden denilebilir. İştahım da oldukça boldur. Yani benim challenge'ım aslında kilo almamak. 2000 -2500 kalori civarında tükettiğim zaman ideal kilomda kalıyorum, bunun ekstrası yağlanma olarak dönüyor.

Siz de aynı mı beslenmelisiniz?
- Hayır. Herkesin faaliyeti, hayat tarzı, vücut yapısı ve ihtiyacına göre farklı türden beslenmek zorundadır. Michael phelps isen 10k kaloriyi bir şekilde tamamlamak için 8 öğüne bile çıkabilirsin. O sebeple kilo almakta zorlanan biriysen öğün sayısında bir sınırlama koymaman gerekir. Tam tersine öğün sayısını arttırmaya yönelik challenge koyabilirsin.
Bold adlı üyeye teşekkür edenler (toplam 2):
Sokratesin SakaliaPeopleArmy
Kullanıcı avatarı
Bold
1. Nesil
Mesajlar: 140
Kayıt: 04 Haz 2018, 17:45
Teşekkür etti: 52
Teşekkür aldı: 116

#49

Okunmamış mesaj 07 Kas 2018, 21:54

GÜN 7:

Sonuç: 10/10

Notlar:

- Sabah hafif kardiyo ile ter atıp esneme hareketleri yaptım.

-Yine 100'lük üç hareketi gün içinde çalışma molalarında tamamladım.
İlk set sonucu: 57 Şınav, 57 squat, 31 leg raise

-Rutine son günlerde elma sirkeli su içmeyi ekledim. Sabahları aç karna içiyorum.

-En büyük pozitif etkiyi sabah sakin ve dingin kafayla okuduğum ve üzerine tefekkür ettiğim kuran sağlıyor. İnsanın spordan ve beslenmeden önce ruhunu doyurup zihnini açması gerektiğini artık iyice kavradım.
Kuranda gecenin üçte ikisinden sonra kalkıp okumanın en verimlisi olduğu geçiyor. Ben biraz geç kalsam da aslında o saate denk geliyor. Aldığım verimde sanırım en büyük katkı bu saati yakalamak.

Kuran'ı okuduğum site: http://kuranmeali.eu

- Bçsy'a bir süre ara verdim. Öğle ve akşam saatinde boş vakitlerde hacıtyler reyizi okuyorum.

-Youtube'da son zamanlarda izledim videolar: Caner taslaman reyizin katıldığı programlar, Hakkı Bulut kanalındaki videolar
Kullanıcı avatarı
hoca dehanni
1. Nesil
Mesajlar: 144
Kayıt: 18 Mar 2018, 15:28
Teşekkür etti: 50
Teşekkür aldı: 262

#50

Okunmamış mesaj 07 Kas 2018, 23:05

Bold yazdı:
07 Kas 2018, 21:54
-Youtube'da son zamanlarda izledim videolar: Caner taslaman reyizin katıldığı programlar, Hakkı Bulut kanalındaki videolar
Kanka djsjdjsj hakkı bulut olduğuna emin misin bak hakkı yılmaz olmasın? (Bak hava olmasın sakın djdjd)

Not: Eğer harbiden hakkı bulut'a baktıysan daha komik aq djsjdjs
Cevapla Önceki başlıkSonraki başlık