Kilo Alamıyorum

Kardeşler birlikte durur ve sorunları birlikte aşarlar.

Moderatör: Co-Moderatör

Cevapla Önceki başlıkSonraki başlık
Kullanıcı avatarı
lotusforeverx
Çaylak
Mesajlar: 9
Kayıt: 22 Nis 2018, 10:15
Teşekkür etti: 10
Teşekkür aldı: 2

#1

Okunmamış mesaj 25 Eyl 2018, 23:41

Merhaba beyler. 47 kilo’yum ve bu yönden olan zayıflığımı geliştirmek için spora başladım. Beslenmeme dikkat ediyorum vs. ancak kg alamıyorum. Bu da beni güçsüz kılıyor. Daha 1 ay oldu başlayalı farkındayım ama metabolizmam hızlı çalışıyor. Günde bazen 2 kez büyük tuvalete falan çıkıyorum. Ve spor yaptıktan sonra çıktığım tartı’da sonucu gördüğüm an tüm isteğim kaçıyor ve moralim aniden sıfırlanıyor. Bunun önüne geçmek istiyorum. Önerilerinizi bekliyorum. Haydi selametle.
Kullanıcı avatarı
Bold
Sürgün
Mesajlar: 262
Kayıt: 04 Haz 2018, 17:45
Teşekkür etti: 86
Teşekkür aldı: 267

#2

Okunmamış mesaj 26 Eyl 2018, 13:57

Beslenmene dikkat etmemelisin, beslenmene AŞIRI dikkat etmelisin. Senin resmen bu bir işmiş gibi 2 saatte bir öğün yemen gerekiyor. Evet bu iş de hiç kolay değil. Eğer düzgün yapmazsan vücudun kalorik açık sebebiyle antrenmanda inşa ettiğin kasları birer birer yıkar.
Şunu bir kere anla yeterli yemek yemiyorsun, yediklerin çok çok az. Bahsettiğim 2 saatte bir öğün olayını her gün yapman gerekiyor. Günde 5-6-7 öğün civarına yavaş yavaş çekebilirsin. Yavaş yavaş öğün sayısını arttır. Temiz olarak alman gerekiyor kalorileri, abur cubur yok.
Besili jojuks programına bir göz gezdir, onu uygulaman sana faydalı olur.
Bold adlı üyeye teşekkür etti:
lotusforeverx
Kullanıcı avatarı
Kür Sad
1. Nesil
Mesajlar: 11
Kayıt: 12 Nis 2018, 11:21
Teşekkür etti: 57
Teşekkür aldı: 4

#3

Okunmamış mesaj 26 Eyl 2018, 19:37

Panpa öncelikle sigara filan kullanıyorsan bunları bırakmanı şiddetle tavsiye ederim. Çünkü sigara tokluk hissi yaratır. Spora da başlamışsın uykunu düzene sokman lazım. Sabah kahvaltıyı kesinlikle yapman lazım günün ilk öğünü çok önemlidir.

3 ana öğün yemek garanti lazım sana ama araya ara öğün sıkıştırman lazım. 1-2 saatte bir çok ağır olmayacak şekilde beslenmen gerekiyor. Pilav + makarna + tavuk bunlar kesinlikle olmalı. Fityemek adlı youtube kanalına göz atmanı tavsiye ederim. Orda doğal kalorisi yüksek karışımlar paylaşılıyor.

Tartıya çıkınca moralin bozulmasın çünkü herkes aynı sürede karşılık almaz. Sen düzenini oturt. Disiplinli bir şekilde hayatına devam et.

Tanrı yardımcın olsun.
Kür Sad adlı üyeye teşekkür etti:
aPeopleArmy
Kullanıcı avatarı
aPeopleArmy
Sürgün
Mesajlar: 161
Kayıt: 27 Mar 2018, 14:18
Teşekkür etti: 155
Teşekkür aldı: 67

#4

Okunmamış mesaj 27 Eyl 2018, 21:47

@Bold arkadaşın dedikleri doğru şeyler ama sana hitap ettiklerini sanmıyorum.

Sen v.g. yarışmalarına hazırlanmıyorsun, abur cubur olmadan günlük 2500 civarındaki kalori ihtiyacını kaliteli besinlerle gidermen için iyi bir maddi kaynağın olması gerek. Zira ülkede ki et ve süt ürünlerinin fiyatları malüm.

Arnold Schwarzenegger günde 5 öğün yerdi. Phil Heath 7 öğün yiyor. Çoğu dunya vücut geliştirme şampiyonları 5+ öğün yerlerdi.

Sana kendi tecrübelerime ve bilime dayanarak şu bilgileri vermek isterim.

Sabah: tam öğün
Öğlen: tam öğün
İkindi: ara öğün
Akşam: tam öğün
Yatsı: ara öğün

Olmak üzere günde 3 tam öğün ve 2 ara öğün tüketmelisin. 2 ara öğün 1 tam öğüne eş değer olacağı için günde toplam 4 öğün tüketiceksin.

Sabah öğününde kalkar kalkmaz 2 kaşık pekmez yedikten sonra protein seviyesi yüksek olan besinler tüket. Örnek: yumurta, süt, yoğurt, vb. ve
faydalı yağlardan balık yağı yada zeytin yağı tüket.
Sana ne kadar yemen gerektiğini söyleyemem, bunu bütçene ve açlık seviyene göre kendin belirlersin. Tek söyleyeceğim şey protein oranı yuksek öğünlerden gömün.

Öğlen öğününde karbonhidrat fazla tüketiceksin. Pirinç, bulgur, makarna, fasulye, nohut vb. Gömeceksin.

İkindi öğününde
100gr cicibebe ve 100gr süt karıştırıp gömebilirsin.
Muz,elma vb. yiyebilirsin.
Badem, fıstık vb. kuruyemiş yiyebilirsin.
Kalorisi yüksek şeker oranı düşük büskivi yiyebilirsin.

Akşam öğününde
öğlen öğününü tekrarla ve ek olarak göğüs yada balık varsa onlarıda tüketebilirsin.

Yatsı yani yatmadan biraz önce
1 kasede süt, muz, yulaf karıştır göm veya buna benzer hafif besinler atıştır yat.


Spor öncesi karbonhidratı göm öyle spor yap yada öğlen veya akşam yemeğinden sonra spor yap. Antrenman esnasında karbonhidratlar sana iyi enerji sağlayacaktır.

Spor sonrası glutamin depolarının bittiği ve kas yıkımını önlemek için antrenman bitişi bcaa glutamin takviyesi alabilirsin. Eğer takviye almak istemiyorsan 1 adet muz, ufak meyve suyu veya 2 dilim haşlanmış patates tüketebilirsin. Bunlar icerdikleri basit şekerlerden ve düşük kalori sebebi ile hızlı emilimlerinden dolayı glutamin depolarını yenileyecek ve kas yıkımını engelleyecektir.

Testosteronu artırması yönünden öğünlerinin yanında yeşillik tüketebilirsin.

Antrenmanlarin 1 buçuk saati geçmemeli. Full body antrenman yapmamalısın.

Setlerin, tekrarları 8 ile 12 arasında olmalı.

Saat gece 11 de yat sabah 7 de kalk. 8 saat uyku sporcular için gelişim açısından iyidir.

Son olarak çok su iç.

Bu yazdıklarıma göre hareket edersen hızlı kilo alırsın ve hep dinç enerjik olursun. Kalori makro hesaplamalarına girmedim, yemeğini tıkanana kadar ye.

Fırsat buldukça akşam yemeğine göğüs eti eklemeye çalış.

En fakir kişinin bile bu beslenme düzeni için maddi durumunun yettiğini düşünüyorum.

Saygılar.
aPeopleArmy adlı üyeye teşekkür edenler (toplam 2):
lotusforeverxAguilar De Nerha
Cevapla Önceki başlıkSonraki başlık