Vesvese-Kuruntu-Hastalık-Travma Kavramları
Gönderilme zamanı: 08 Şub 2019, 18:44
Vesveseler, kuruntular, travmalar ve hastalıklar birbirlerini oluşturan etmenlerdir fakat farklı yerlerde farklı anlam ifade edebilirler ikinci paragrafta bahsettim. Eğer gelen vesveseleri doğru kabul edip -kuruntu oluşturup- buna göre hareket etmeye çalışırsan da bu kuruntular/zanlar/kabul edilmiş vesveseler ile hakikatle ilgisi olmaya işlerle uğraşmış olursun. Aynı zamanda şeytan kuruntuların üzerinden tekrar vesvese verir ve daha da boklaşır işler.
Aklına gelen şeyin vesvese olup olmadığını anlaman için de aklını güçlendirmen lazım ve gelen vesveseyi/hastalığı def etmen/iyileştirmen gerekir. Eğer aklınla def edemezsen her an kendi kendini ,nefsin aracılığı ile, kötü işler yaparak aşağı seviyelere çekebilirsin. Bu def etme/iyileştirme sürecinde sana yardımcı olacak şartları -kütüphanede bulunmak, anlık soğuk duşa girmek vs.- sağlamalısın ki henüz toyken ayağın tekrar tekrar kayıp başa dönmeyesin.
Bu vesveseler sende yer ettikçe kuruntulara dönüşüyor ve kuruntular da yer edince hastalığa dönüşüyor bu yer edinme süresi belli bir eşiği aşınca travma biçimini alıyor. Hacı hastalıkları iyileştirmek derken hem vesveseleri def etmeyi hem de bu travmaları iyileştirmeyi -buradaki iyileştirme def etme olan değil, kişiye özgü bulması gereken tedavi- kastediyor. Farklı yerlerde farklı anlamlarını kullanıyor yani. Aynı şekilde aklı güçlendirmeyi de, duyguları da farklı yerlerde farklı anlamlarda kullanıyor. Kimi yerde hastalığı ve travmayı tam ters sırada kullanıyor vs. ama asıl verilmek istenen mesaj değişmiyor.
Başlığa hacıya çelişkili amq diyenlerin sebebi ise bu farklı yerde farklı anlamlarda ve amaçlarda kullanılan cümlelerin vs. aynı anlamda olması zorundaymış gibi düşünmelerindendir. Tcma’nın test olarak koyduğu yerler vardır ama bunu olayın bağlamına göre ayırt etmek mantıklı değil midir? Azıcık aklı, anlama yeteneği olan birisi direk bok atmak yerine anlamaya çalışır olayları.
Hastalığın vs. ne olduğunu anladığım kadarıyla açıkladım fakat nasıl iyileştirileceği kişiye özeldir çünkü totalde başkasıyla aynı görünen bir hastalığa sahip olsan bile senin yaşadığın hayatın birebir aynısı olmadığı için ikiniz içinde süreçler farklı gelişti ve tedavi farklı olacak. Bir hatam varsa gösterin beyler lütfen.
Aklına gelen şeyin vesvese olup olmadığını anlaman için de aklını güçlendirmen lazım ve gelen vesveseyi/hastalığı def etmen/iyileştirmen gerekir. Eğer aklınla def edemezsen her an kendi kendini ,nefsin aracılığı ile, kötü işler yaparak aşağı seviyelere çekebilirsin. Bu def etme/iyileştirme sürecinde sana yardımcı olacak şartları -kütüphanede bulunmak, anlık soğuk duşa girmek vs.- sağlamalısın ki henüz toyken ayağın tekrar tekrar kayıp başa dönmeyesin.
Bu vesveseler sende yer ettikçe kuruntulara dönüşüyor ve kuruntular da yer edince hastalığa dönüşüyor bu yer edinme süresi belli bir eşiği aşınca travma biçimini alıyor. Hacı hastalıkları iyileştirmek derken hem vesveseleri def etmeyi hem de bu travmaları iyileştirmeyi -buradaki iyileştirme def etme olan değil, kişiye özgü bulması gereken tedavi- kastediyor. Farklı yerlerde farklı anlamlarını kullanıyor yani. Aynı şekilde aklı güçlendirmeyi de, duyguları da farklı yerlerde farklı anlamlarda kullanıyor. Kimi yerde hastalığı ve travmayı tam ters sırada kullanıyor vs. ama asıl verilmek istenen mesaj değişmiyor.
Başlığa hacıya çelişkili amq diyenlerin sebebi ise bu farklı yerde farklı anlamlarda ve amaçlarda kullanılan cümlelerin vs. aynı anlamda olması zorundaymış gibi düşünmelerindendir. Tcma’nın test olarak koyduğu yerler vardır ama bunu olayın bağlamına göre ayırt etmek mantıklı değil midir? Azıcık aklı, anlama yeteneği olan birisi direk bok atmak yerine anlamaya çalışır olayları.
Hastalığın vs. ne olduğunu anladığım kadarıyla açıkladım fakat nasıl iyileştirileceği kişiye özeldir çünkü totalde başkasıyla aynı görünen bir hastalığa sahip olsan bile senin yaşadığın hayatın birebir aynısı olmadığı için ikiniz içinde süreçler farklı gelişti ve tedavi farklı olacak. Bir hatam varsa gösterin beyler lütfen.